Gå til innhold
Borge

Vox Night Train 50W/V212NT

Anbefalte innlegg

Jepp, da skjedde det endelig. Forutså at denne ampen kom i større utgave for lenge siden... og her er den:

http://www.voxamps.com/us/modernclassic/nighttrain50/

Specs:

Night Train 50 Highlights:

All-tube, two channel head featuring Class AB amplifier construction

Stylish design with eye-catching mirror finish

12AX7 (x4) preamp tubes; EL34 (x2) power stage tubes

BRIGHT channel provides the traditional VOX chime;

plus a THICK switch which bypasses the EQ for more gain

GIRTH channel delivers an energetic powerful high-gain tone

Master TIGHT switch cuts the low end to tighten the overall sound

FX loop with tone-saving true bypass

Optional VFS2A footswitch; Switch between channels

or turn the BRIGHT channel’s THICK mode on and off

V212NT Highlights:

Celestion G12H Anniversary Model 12-inch speakers (x2)

Retro-style appearance matches the look and feel of the Night Train 50

VIDEO:

Elsker Night Train'en min (15w) så det spørs om jeg ikke må ha denne også gitt... Dette er fortsatt en veldig portabel rigg (Amp: 12.2 Kg - Cab: 9.5 kg). Gleder meg til å teste den! Kanskje AFD100'en og 1960AV'et går rett ut i løpet av kort tid :D Er jo store og tunge saker.

Bilder:

lg_NT50_V212_Front.jpg

lg_NT50H_Front.jpg

Endret av Borge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig med den ene tingen jeg syns 15-wattern mangla; FX-loop!!! :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tänkte först att det var väldigt intressant med ett 2x12 kabinett som bara väger 9,5 kg, men jag antar att det är en felskrivning på Vox hemsida, det ska nog vara 19,5 kg (=42.9 lbs).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tänkte först att det var väldigt intressant med ett 2x12 kabinett som bara väger 9,5 kg, men jag antar att det är en felskrivning på Vox hemsida, det ska nog vara 19,5 kg (=42.9 lbs).

Ja er sant det.. Spesielt når cab'et er laget i Birch Plywood.

Men uansett, 30kg for kabinett og amp. Uansett ganske lite og portabelt med tanke på at det er en 50w amp med 2x12.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ihvertfall mer innbydende enn TriAmp (27kg) og Orange PPC212 (30kg) :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arh, jeg som nettopp kjøpte Vox Night Train femten-watters... :angry2:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arh, jeg som nettopp kjøpte Vox Night Train femten-watters... :angry2:

Ingenting å angre på det. Husk at dette settet kommer sikkert til å koste over det dobbelte av det 15 watter'n koster... Og til hjemmebruk og normalt øvingsbruk så er 15 wattern mer egnet (lettere å ta med seg) med mindre du absolutt trenger to kanaler og fx-loop (unbuffered fx-loop kan dog moddes inn relativt enkelt, i tillegg til aktive EQ kontroller på Thick mode).

Til hjemmebruk så spiller jo 15 wattern ubrukelig høyt også... Denne blir jo enda verre :)

Endret av Borge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det, bra noen oppmuntrer ;) Går ofte i fellen 'mye vil ha mer' :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult at de satser videre på Nighttrain-forsterkeren. Personlig venter jeg dog til comboen kommer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult at de satser videre på Nighttrain-forsterkeren. Personlig venter jeg dog til comboen kommer :)

Tror faktisk ikke det vil komme en combo. Det virker som Vox ønsker Night Train som en head/cab løsning, og AC15/AC30 (og de klassiske Vox ampene) som komboer, stort sett.

Meninga med NT er jo at komponentene skal være veldig lette å ta med seg... Minst mulig. En combo vil alle bli særlig mindre enn andre comboer... En liten amphead er lett å hive over skulderen derimot (mange har flere cabs og trenger ikke å drasse rundt på cabs).

Må vel ha en sånn NT50 etterhvert... Har sett antagelser på at prisen for hele settet kommer til å havne omtrent akkurat på eller rett under $1000 USD. Dvs. mellom 9000-10000kr i Norge... Isåfall mye for penga (to kanalers amp med forskjellige vocings, 50w, EL34, fx-loop, tight switch. en veldig veldig fleksibel amp... NT15 er veldig fleksibel i seg selv... Mer fleksibel enn AFD100'en jeg får straks garantert!... Pluss et cab med 2x 12" Celestion G12H (30w greenback variant) i ordentlig treverk).

Endret av Borge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt en Lil' Night Train som 1x10" combo.. men..vent.. det er kanskje den som heter AC4TV det? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.