Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey Wolfgang - Woow!!


Hans Majestet

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eh, Peavey har heller ikke lov til å produsere samme gitar engang, selv uten EVH merket. Fordi EVH eier mange av patentene som brukes for å gjøre gitaren til det den er. Mener å huske at formen er patentert i EVHs navn, og kan dermed ikke uten videre videreføres. Samme med D-tuna'n.

Charvel har foreløpig bare relansert de tre gamle EVH frankenstratene, som EVH stort sett bygde selv. Egentlig tvilsomt om Charvel lanserer modeller med EVH form også, men man vet aldri.

Bottom line. Alle Wolfgang er signaturgitarer, uten at det gjør dem noe bedre eller værre enn andre som ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet.. Det er noe med kroppen og hodet på halsen som gjør at den virker mindre. Jeg har spilt på en selv og vet nøyaktig hva du mener, men det er egentlig en illusjon :) Den har som sagt samme lengde som fender, og Gibsons er enda noen få cm kortere. Men det er jo bare et bevis på hvor bra gitaren egentlig er designa når den virker mindre og mer hendig en de andre!

I mitt hode er Wolfgang også en "signatur" gitar som er MINST signatur gitar! Jeg vet ikke hvorfor, men det er noe som gjør at jeg ikke tenker "Eddies gitar" hver gang jeg ser den.. Og nå hvis Charvel virkelig har tatt over så har du jo ditt på det tørre siden Peavey ikke får lov å skrive "evh" på den lengre :D

Yes! Da er vi enig, samma om halsen er kortere eller lengre egentlig, den virker bare mindre, og er jo utrolig god å spille på, det er viktigst. :wink: Tenker heller ikke Eddie Van Halen når jeg ser en wolfgang, uansett, utrolig god! :wink:

Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to gitarene er veldig like i både spillbarhet og lud og hele greia... Men Music Man er regnet som et ganske dyrt merke! Hvis du virkelig skal bruke så mye penger på en gitar må du bestemme deg selv! Jeg liker Music Man sin axis veldiiig godt! Men slike ting må du aldri drøme om å avgjøre uten å prøve den selv først!! Det er snakk om nok penger til en OK bruktbil... (Corollaen min kosta mindre. Den er kanskje gammel men det er fremdeles en ok bil!) Tenk godt igjennom det og ikke kjøp uten å vite hva du går til!! Dersom du vurderer Wolfgang mot en Jem men aldri får anledning til å prøve en Jem vil jeg si at dersom du digger wolfgangen så aldri våg å gå for en Jem og håpe på noe bedre! Jeg mener ikke Jem er dårlig, bare at det er gjetting på om du faktisk får en gitar som passer deg!! Prøv prøv og prøv! Du vil aldri komme nærmere en "bra" avgjørelse ved å spørre andre hva de syns!

Spør du MEG hva om jeg ville kjøpt Music Man Axis eller Wolfgng ville jeg svart Les Paul....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med samme antall bånd er lengden på halsen forutbestemt utfra skala/mensur. Dette er veldig logisk når du tenker på hvordan båndene er plassert, grovt sett er de 1/18 del av gjenværende strengelengde, fra forrige bånd til stolen. Etterhvert som man kommer nærmere stolen blir også 1/18 kortere og båndene blir smalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.