Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey Wolfgang - Woow!!


Hans Majestet

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. :)

Jeg var å prøvde en Wolfgang på RIFF. På tilbud til ca. 8000,- Det var en Special hvertfall.. Satt ned fra rundt 10.000,- Den var helt sinnsyk å spille på! :D:D Om jeg får skryte noe værre her, så sier jeg at den var helt RÅÅ å spille på! Den har ganske kort hals, noe som passer meg PERFEKT!

Nydelig lys hals, mmmmmm... :D En utrolig gitar å spille på.. Skjønner ikke at den er så billig.. :) Den var bedre en JEM'en, den var bedre en JS, det er seriøst! Det synes hvertfall JEG, få med det! :wink: Så dette skal jeg sjekke nærmere. Jeg må også innrømme at jeg digger jem, men det er ikke helt den gitaren jeg har lyst på, har ikke lyst på en signatur modell liksom.. Å ikke si "du vil jo ha jem. du har bare ikke penger".Om en stund, etter jul engang har jeg faktisk penger til alle jem'ene, alle js'ene.. Jeg likte bare liksom Wolfgang best! :D Anbefaller ALLE til å prøve den! :D

Mvh,

- Hans Majestet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva mener du med at halsen er "kort"? Den har jo samme skala som en fender! Husker ikke det eksakte målet i hodet nå i farta.

A den er "hendig" og har sabla ergonomi tviler jeg derimot ikke på! Og den har noe spesielt over seg som gjør at de som faller for den ikke egentlig ville gått for en Jem uansett.

Men beklager å måtte skuffe deg, men Wolfgang er en signaturgitar... Det er Eddie Van Halens modell.. Før har både Kramer, Charvel og Music Man bygd omtrent akkurat samme modellen (MM selger den enda under navnet axis.. Prøv DEN!!) Men nå er det altså Peavey som bygger EVHs gitar under hans våkende blikk!

Det er en rå gitar, men jeg erger meg over at Floyden på den ikke er flytende! Det går sikkert an å foranre dette, men det er egentlig "feil" gitar for meg selv omd en er dritrå, så jeg har ikke ergret meg SÅ mye :P

Men jeg tror jeg også ville heller gått for en Wolfgang en Jem... Men før den tid ville jeg hatt stua full av gibsons!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at halsen er "kort"? Den har jo samme skala som en fender! Husker ikke det eksakte målet i hodet nå i farta.

A den er "hendig" og har sabla ergonomi tviler jeg derimot ikke på! Og den har noe spesielt over seg som gjør at de som faller for den ikke egentlig ville gått for en Jem uansett.

Men beklager å måtte skuffe deg, men Wolfgang er en signaturgitar... Det er Eddie Van Halens modell.. Før har både Kramer, Charvel og Music Man bygd omtrent akkurat samme modellen (MM selger den enda under navnet axis.. Prøv DEN!!) Men nå er det altså Peavey som bygger EVHs gitar under hans våkende blikk!

Det er en rå gitar, men jeg erger meg over at Floyden på den ikke er flytende! Det går sikkert an å foranre dette, men det er egentlig "feil" gitar for meg selv omd en er dritrå, så jeg har ikke ergret meg SÅ mye :P

Men jeg tror jeg også ville heller gått for en Wolfgang en Jem... Men før den tid ville jeg hatt stua full av gibsons!!

Hva mener du med kort? Hva mener du med det spørsmålet der? H A L S E N E R K O R T! Så enkelt, båndene er vell smalere da..Halsen ER kortere.. :D

Eddie Van Halen, ja jeg visste det. Men alle Wolfganger er vell ikke Eddie gitarer? Han må jo ha en spesiell signatur modell, ikkesant? Akkurat som Angus Young sin SG, skjønner? Derfor er nok ikke akkurat den gitaren jeg skal ha en signaturmodell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peavey bygger forøvrig ikke EVH modellene lenger. De ble forlatt til fordel for Charvel.

Sant nok, men Wolfgang´ene kan vel fremdeles kalles signaturgitarer?

De er jo utformet etter Eddie van Halen sine ønsker og spesifikasjoner.

Enig i at det er flotte gitarer, men vær obs på at i Norge er de veldig overpriset i forhold til i andre land.

Selv i Sverige er den veldig mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at halsen er "kort"? Den har jo samme skala som en fender! Husker ikke det eksakte målet i hodet nå i farta.

A den er "hendig" og har sabla ergonomi tviler jeg derimot ikke på! Og den har noe spesielt over seg som gjør at de som faller for den ikke egentlig ville gått for en Jem uansett.

Men beklager å måtte skuffe deg, men Wolfgang er en signaturgitar... Det er Eddie Van Halens modell.. Før har både Kramer, Charvel og Music Man bygd omtrent akkurat samme modellen (MM selger den enda under navnet axis.. Prøv DEN!!) Men nå er det altså Peavey som bygger EVHs gitar under hans våkende blikk!

Det er en rå gitar, men jeg erger meg over at Floyden på den ikke er flytende! Det går sikkert an å foranre dette, men det er egentlig "feil" gitar for meg selv omd en er dritrå, så jeg har ikke ergret meg SÅ mye :P

Men jeg tror jeg også ville heller gått for en Wolfgang en Jem... Men før den tid ville jeg hatt stua full av gibsons!!

Hva mener du med kort? Hva mener du med det spørsmålet der? H A L S E N E R K O R T! Så enkelt, båndene er vell smalere da..Halsen ER kortere.. :D

Eddie Van Halen, ja jeg visste det. Men alle Wolfganger er vell ikke Eddie gitarer? Han må jo ha en spesiell signatur modell, ikkesant? Akkurat som Angus Young sin SG, skjønner? Derfor er nok ikke akkurat den gitaren jeg skal ha en signaturmodell...

Les gutten min, les...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en sånn en for noen dager siden, god å spille på, "kort" hals som beskrevet her er den samme følelsen jeg sitter med. Hvis jeg skal sammenlikne halsen med noe som helst må det bli de gamle RG halsene Ibanez hadde, de tjukke. Desverre for mitt vedkommende var ikke pickupene så hotte som jeg hadde trodd, så det er mulig jeg må hive inn noe Dimarzio greier. Tone Zone og Air norton hadde f*** meg gjort seg på denne gitaren tror jeg.

Digger å slå ann en mørk E og kjenne halsen vibrere det er bare helt sjukt. Riktignok tror jeg øksa mi kosta 20 eller 30 laken i Norge når de kom, men det er sikkert ikke så stor forskjell på denne og den Koreanske.... har hørt begge deler, men har ikke spilt på de korea modellene selv.

wolfgangen.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddie Van Halen har (Hadde dersom Charvel har tatt over) ikke en egen utgave av Wolfgang gitarene! Det er hans eget design! Det er han som står bak hele utformingen på gitaren! Det er såklart noen småting Peavey har hold kontroll på for at gitaren skal være en Peavey, men det er hans hånd som har laga omrisset til gitaren og bestemt både deler, layout og sånt... Alle Wolfgang gitarene er EVH-gitarer. Men hvs Charvel har tatt over Eddies "signatur" serie så er vel hans navn fjerna fra de nyeste gitarene som har kommet av samlebåndet. Men dog... Akkurat som med Music Man Axis var det Eddie Van Halen som konstruerte hele serien!

(Kommer ikke navnet Wolfgang forresten fra Eddies sønn? Tror han heter Wolfgang..)

Og NEI! Halsen kan IKKE være kortere! Den har 25.5 tommers skala (Den er fra sadel til stol 25 og en halv tomme lang) som Euphor presiserte og den har 22 bånd!!! Halsen er EKSAKT like lang som på en fender! Men med et mindre hode, mer kompakt kropp og dypere cutaway virker hee gitaren mer hendig! Men tro meg: alle Wolfgangs er Eddies hjernebarn! Ikke en enkelt Wolfgang-modell, men hele serien! Og halsen er nok en "vanlig" hals...

Men at jeg er så frimodig å rette på to fislete detaljer betyr ikke at jeg rakker ned på drømmegitaren din! Jeg er hjertens enig i at halsen ER sabla bra selv om den ikke er kortere! (Den er faktisk litt lengre en halsen på Gibsons..) Superfin form og finish!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddie Van Halen har (Hadde dersom Charvel har tatt over) ikke en egen utgave av Wolfgang gitarene! Det er hans eget design! Det er han som står bak hele utformingen på gitaren! Det er såklart noen småting Peavey har hold kontroll på for at gitaren skal være en Peavey, men det er hans hånd som har laga omrisset til gitaren og bestemt både deler, layout og sånt... Alle Wolfgang gitarene er EVH-gitarer. Men hvs Charvel har tatt over Eddies "signatur" serie så er vel hans navn fjerna fra de nyeste gitarene som har kommet av samlebåndet. Men dog... Akkurat som med Music Man Axis var det Eddie Van Halen som konstruerte hele serien!

(Kommer ikke navnet Wolfgang forresten fra Eddies sønn? Tror han heter Wolfgang..)

Og NEI! Halsen kan IKKE være kortere! Den har 25.5 tommers skala (Den er fra sadel til stol 25 og en halv tomme lang) som Euphor presiserte og den har 22 bånd!!! Halsen er EKSAKT like lang som på en fender! Men med et mindre hode, mer kompakt kropp og dypere cutaway virker hee gitaren mer hendig! Men tro meg: alle Wolfgangs er Eddies hjernebarn! Ikke en enkelt Wolfgang-modell, men hele serien! Og halsen er nok en "vanlig" hals...

Men at jeg er så frimodig å rette på to fislete detaljer betyr ikke at jeg rakker ned på drømmegitaren din! Jeg er hjertens enig i at halsen ER sabla bra selv om den ikke er kortere! (Den er faktisk litt lengre en halsen på Gibsons..) Superfin form og finish!

Den er grei, bra med litt info. Men hvis Charvel har tatt over så er det jo greit! :D Har du noengang spilt på en Wolfgang? Halsen virker endel kortere, å når du spiller på den kjenner du at den virker mye kortere en en gibson.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet.. Det er noe med kroppen og hodet på halsen som gjør at den virker mindre. Jeg har spilt på en selv og vet nøyaktig hva du mener, men det er egentlig en illusjon :) Den har som sagt samme lengde som fender, og Gibsons er enda noen få cm kortere. Men det er jo bare et bevis på hvor bra gitaren egentlig er designa når den virker mindre og mer hendig en de andre!

I mitt hode er Wolfgang også en "signatur" gitar som er MINST signatur gitar! Jeg vet ikke hvorfor, men det er noe som gjør at jeg ikke tenker "Eddies gitar" hver gang jeg ser den.. Og nå hvis Charvel virkelig har tatt over så har du jo ditt på det tørre siden Peavey ikke får lov å skrive "evh" på den lengre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.