Gå til innhold
Jairus

Gibson Gothic SG

Anbefalte innlegg

Kjøpte en for et par år siden, og er veldig fornøyd med gitaren :D men av ren nyssgjerrighet lurer jeg på hvor mye disse egentlig er verdt? har ikke sett en eneste til salgs siden jeg kjøpte min(tror det er to år siden)

Så hva kan jeg forvente å få denne viss jeg skulle finne på å kjøpe en annen gitar? og er de egentlig sjeldene, eller er det bare noe jeg innbiller meg?

Men siden ingen er til salgs, nesten, var vel ikke gitaren den største hitten da den kom ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg husker rett så ble Gothic serien bare produsert i årene 2001 - 2003. SG, LP og Explorer.

Har en Les Paul Gothic selv, og liker den veldig godt. Utrolig kraftig og fyldig lyd i den. Tror jeg kjøpte den for 7000 for 2-3 år siden.

Tror ikke de har noen spesiell stor verdi i dag, vil tippe 6-7000 kanskje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg husker rett så ble Gothic serien bare produsert i årene 2001 - 2003. SG, LP og Explorer.

Har en Les Paul Gothic selv, og liker den veldig godt. Utrolig kraftig og fyldig lyd i den. Tror jeg kjøpte den for 7000 for 2-3 år siden.

Tror ikke de har noen spesiell stor verdi i dag, vil tippe 6-7000 kanskje.

Ga selv rundt 6 tusen for min Gothic SG, og er veldig fornøyd med den selv, men det rare er at ingen er til salgs. Grunnen er vel at de kun ble produsert i 3år då :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er kanskje så bra at ingen vil selge dem?? Ha ha...

De er jo litt spesielle, kullsvarte og ikke noe dilldall, ingen bindig, inlay bare på 12. bånd.

Og flott lyd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er jo litt spesielle, kullsvarte og ikke noe dilldall, ingen bindig, inlay bare på 12. bånd.

Og flott lyd!

Ja, ingen vil selge dem fordi det er så dritbra gitarer B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og flott lyd!

Skikkelig spesielt med SG uten binding da... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SG, LP og Explorer.

Finnes også som Flying V :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt en Gibson Gothic Flying V og to Gibson Gothic Explorer, den ene har jeg fortsatt.

Veldig gode gitarer, Både V og explorer har jeg betalt ca.8000 for når jeg kjøpte de og fått det samme når jeg solgte videre.

Veldig gode gitarer, skal aldri kvitte meg med den jeg fortsatt har igjenn.

Edit:

Kan jo nemne at nypris for min Explorer var 17999kr i 2001 :-)

Så det kan jo tyde på at disse var dyrere enn en std explorer.

Endret av Aleine

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig spesielt med SG uten binding da... :D

Beklager så mye at jeg ikke fikk frem at akkurat der snakket jeg om Les Paulen som jeg har!

Man skal ikke gjøre mye feil før 'ekspertene' hakker til!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo nemne at nypris for min Explorer var 17999kr i 2001 :-)

Så det kan jo tyde på at disse var dyrere enn en std explorer.

hva var prisen på en standard explorer i 2001?

betalte du 17999,- for din gothic i 2001?

gtrzn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som gjør disse gitarene så mye bedre enn sine vanlige motparter?

tja? antaglig ingenting.. de har lite detaljer og en svart finish som skjuler treverket. i utgangspkt gitarer som har vært billig å produsere. men, for all del, de kan være gode intrumenter. og om man ikke liker de trad utgavene så er de vel gode alternativ, men neppe bedre.

gtrzn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja? antaglig ingenting.. de har lite detaljer og en svart finish som skjuler treverket. i utgangspkt gitarer som har vært billig å produsere. men, for all del, de kan være gode intrumenter. og om man ikke liker de trad utgavene så er de vel gode alternativ, men neppe bedre.

gtrzn

eller at de faktisk er beregnet for mye mer heavy musikk enn den vanlige SGen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller at de faktisk er beregnet for mye mer heavy musikk enn den vanlige SGen

utseendemessig, kanskje. pick upene i gothicserien var vel 490`s, i standard er de 490 og 498. låter nok temlig likt.

gtrrrrrzn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

utseendemessig, kanskje. pick upene i gothicserien var vel 490`s, i standard er de 490 og 498. låter nok temlig likt.

gtrrrrrzn

ja :blush: bare leste en plass at en mente den låt helt anderledes :P

"If they're anything similar, the Gothic series has a darker, heavier sound than their normal counterparts. Meant for sounds like hardcore metal, death metal etc.. not my cup of tea, but if that's the kind of music you're playing it wouldn't hurt to try it.

To sum it up, no not the same sound as a standard."

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.