Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Deep Purple 2010


Byljer

Anbefalte innlegg

Ja, har den på DVD selv også (og har den på VHS :) ), samt en del andre fra '93 turnéen. Magisk! Synd at det ikke varte, men da hadde vi jo ikke fått Purpendicular eller Rainbows Stranger In Us All (en av mine favoritter fra Rainbow, og den har jeg signert av TMIB ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, har den på DVD selv også (og har den på VHS :) ), samt en del andre fra '93 turnéen. Magisk! Synd at det ikke varte, men da hadde vi jo ikke fått Purpendicular eller Rainbows Stranger In Us All (en av mine favoritter fra Rainbow, og den har jeg signert av TMIB ;) ).

Var på Rainbow-konsert på Sentrum Scene i 1995 (eller var det '96?). Husker det var lite folk og at Blackmore virket litt småmuggen pga. det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Rainbow-konsert på Sentrum Scene i 1995 (eller var det '96?). Husker det var lite folk og at Blackmore virket litt småmuggen pga. det.

Da var du kanskje på 1996 konserten. Blackmore var pissed pga strømutfall v. Sentrum Scene, og ikke nok med det. Det var streik blant elektrikerne slik at feilen ikke ble fikset før sent på kvelden, og konserten var alvorlig forsinka. 1995 konserten var en helt annen historie. Stinn brakke, og en helt out of this world konsert med en strålende opplagt Blackmore. F..n, enn om karen kunne tatt til fornuft å gjort noe annet enn den dritten han pøser ut med Blackmores Night(mare) i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det sikkert '96 ja. Kan ikke huske forsinkelsen, men du har sikkert rett. mener å huske at Chuck Burgi spilte trommer, og det var jo kult!

Hadde Blackmore hatt Night som sideprosjekt, hadde det vært greit. Ville syntes det var helt greit om han bestemte seg for å rocke litt igjen, men det er kanskje tvilsomt at det skjer?

Det var vel også snakk om en Rainbow gjenforening med Rising-besetningen rett før Powell døde. Vet ikke helt hvor reelt det var, men DET hadde jeg likt å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig herlig å se at det finnes folk med peiling på Purple :)

'Machine Head', den er skikkelig sjef. Men 'Fireball' er ikke så ille den heller :D

Veldig undervurdert, men det som gjør den plata litt kjip er noen lavmælte og kjedelige (solo)partier.

Har hørt et par sanger fra Purpendicular, "Loosen My Strings" og "The Aviator" spesielt, og Steve Morse leverer virkelig varene :D

Et veldig annerledes Purple enn med Blackmore, en likevel herlig. Knall melodier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Gillan har vel egentlig ikke sunget bra siden tidlig 70-tall.

Jo, på soloutgivelsen "Toolbox" og på påfølgende turne sang han steinbra :) Han sang også overraskende bra når jeg så Purple sist i 2008, men det varierer kraftig fra kveld til kveld. At han i en alder av 66 år skal synge som på tidlig 70-tall er vel å håpe på for mye, men jeg synes nå at det er litt gøy at de fremdeles holder på. Jurassic Rock ruler :D

Endret av Byljer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.