Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Loop til pedaler i effektsløyfe; hvilke deler trenger jeg?


Konnis

Anbefalte innlegg

2) JO, nettopp dette som er poenget. En choruspedal som står først blant post-vreng-effektene kan ikke stå klint inntil wahen fordi man må få pressa inn en jackkabel fra effektsløyfa. :lol:

Men nok om denne diskusjonen. Dere får vurdere på egenhånd om det å spare seg arbeid og få et ryddigere brett for 100kr er nødvendig.

Det jeg trenger er 4 jack-innganger og en boks, hvor to og to jacker er koblet sammen med ledning mellom hot på begge og sleeve på begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2) JO, nettopp dette som er poenget. En choruspedal som står først blant post-vreng-effektene kan ikke stå klint inntil wahen fordi man må få pressa inn en jackkabel fra effektsløyfa. :lol:

Men nok om denne diskusjonen. Dere får vurdere på egenhånd om det å spare seg arbeid og få et ryddigere brett for 100kr er nødvendig.

Det jeg trenger er 4 jack-innganger og en boks, hvor to og to jacker er koblet sammen med ledning mellom hot på begge og sleeve på begge?

Jeg skjønner fortsatt ikke logikken i dette da en jack kabel fra en koblingsboks eller en jack kabel fra forsterkerens effekt-loop har nøyaktig samme dimensjoner og dermed tar nøyaktig like lite eller mye plass osv, men det spiller forsåvidt ingen rolle, da du selv vet best hva du trenger, og hvorfor det er praktisk. Men jeg kan jo forstå at det kan være praktisk å ha en slag permanent inn/ut på enden av brettet for loop kablene.

Det med 4 jack bøssinger, en boks og to og to jacker koblet sammen som du sier er i alle fall helt riktig. Hvis kabelstumpen blir noen centimeter kan du jo gjerne benytte en vanlig koaksial kabel for å forsøke å minimere støy. (altså som i en vanlig patche/signal/gitar kabel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.