Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Loop til pedaler i effektsløyfe; hvilke deler trenger jeg?


Konnis

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ønsker å lage en boks som tar seg av effektene mine i effektsløyfa på ampen. Det vil si, jeg vil ha en boks som jeg kobler effektene i effektsløyfa til, og ut igjen fra ampen. Jeg er trøtt og sliter med å forklare. Hensikt? Jeg kan ha denne boksen oppe i hjørnet på pedalbrettet så jeg kan sette effektsløyfepedalene hvor jeg vil på brettet uten å tenke på at jeg må ha en rett gitarkabel ut av den. Svært lite gunstig å ha det slik midt på brettet.

Effektsløyfe på amp send --> loop-boks inn --> loop-boks ut --> effekter i effektsløyfa --> loop-boks inn --> loop-boks ut --> effektsløyfe på amp return

Hvis jeg skal tippe, trenger jeg en liten boks, 4 mono-jacker og litt kabel mellom dette. Riktig?

Kunne noen vært så snille at de postet et skjema for hvordan man kobler opp dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, kort sagt ønsker du deg en boks som lar deg koble pedalene i effektsløyfa inn og ut av effektsløyfa?

Pedal av: Ingen pedaler i effektsløyfa

Pedal på: Pedalene i effektsløyfa er tilkoblet.

Sjekk dette:

http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2007/Nov/The_DIY_True_Bypass_Lesson.aspx

De fleste som selger diy pedaler har dette som et kit. Du trenger altså bare en bryter, boks og 4 jack bøssinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke noen switch. Tenk på det som en skjøtekabelboks som samler inngangen og utgangen av pedalene i effektsløyfa på et sted.

http://www.loop-master.com/product_info.php?products_id=155

En sånn en, bare uten den latterlige prisen og med jackene på motsatt side av boksen, ikke på oversiden.

Kanskje mer denne. Får ikke sett baksiden men tipper det er to jacker der og :lol:

http://www.loop-master.com/product_info.php?cPath=28&products_id=206

post-4004-0-88539400-1295093312_thumb.jp

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Jeg ønsker å flytte input og output-jackene til effekter som passer best i effektsløyfa på forsterker til et hjørne på pedalbrettet. På denne måten kan jeg plassere modulasjons- og tidsbaserte effekter hvor jeg vil på pedalbrettet uten å tenke på at jeg må få plass til å lirke inn en jackkabel fra effektsløyfa på forsterkeren. Disse effektene vil hele tiden være tilkoblet denne boksen jeg snakker om med en patchekabel, så jeg får samlet kablene til og fra effektsløyfa på ampen til et hjørne av pedalbrettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså..

Dette er uten en slik boks. Da er jeg bundet til å ha alle post-vreng effekter på et sted på pedalbrettet, eller ihvertfall den første lett tilgjengelig for klumpete jackkabler som skal passe inn på inputen, og som skal passe på outputen på siste pedal.

post-4004-0-65730200-1295097639_thumb.jp

Her derimot kan jeg putte alle effekter hvor jeg vil, og er ikke bundet av det faktum at en jackkabel fra effektsløyfa må få plass ved inputen på første pedal. Jeg kan plassere dem der jeg ønsker utifra hva jeg bruker mest.

post-4004-0-47301100-1295097743_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt - det du egentlig trenger er vel to lagom lange kabler med vinklede plugger:

GuitarRightAngled.JPG

Men hvis du skal lage denne boksen, eller "miniatyr-patche-panelet" så er det vel innlysende hvordan det skal kobles? 4 jack bøssinger, 2 og to som er koblet sammen på vanlig måte inne i boksen?

sw-mono-2-400.jpg

Et skjema vil jo bare vise 4 ledere med et start og sluttpunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare gjøre som det første bildet av pedalbrettet viser?? Reserver bakre hylle til loopen, og nedre til før-amp pedaler..

Slik har jeg gjort det selv, ser ikke at det skal være noe problem...

Skal du ha en egen boks så stjeler jo den en plass på brettet også, bortkastet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo utrolig mye mer praktisk med en boks så man får samlet inngangen og utgangen på ett sted; for da blir det:

1) Lettere å transportere rundt. Det er null stress å plugge diverse effekter inn i effektsløyfa på ampen.

2) Man sparer vel plass på brettet, siden man kan plassere pedalene hvor som helst på brettet uten å tenke på hva som skal i sløyfa eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.