Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trolls lydeksempler..


Troll

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne lage en tråd der jeg legger ut litt lydklipp og sånn etterhvert med blant annet POD XT, Toneport og flere ting etterhvert.

Hvis noen har noen spesielle ønsker om amper ol i POD XT og Toneport, så er det bare å spørre. Har Metal Shop pakken installert med Bogner, ENGL, Marshall og andre heftige amper :)

Har ikke fått utforsket så mye med XTen ennå, men her er første test med Marshall JCM2000 + TS i Gearbox

http://www.netmusicians.org/files/1-mkai.mp3

Her er et eldre klipp fra med UX2 og Gearbox

http://www.netmusicians.org/files/92-Joouul.mp3

Legger ut mer etterhvert når jeg får tid..

Bare kom med ønsker.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yes, det er helt enig i! Det klippet er mer gjennomført også siden jeg har lekt meg mer med UX2 enn POD XT.

Målet, med tiden, er å prøve å sette sammen litt klipp og få de til å låte bedre og bedre og mindre digitalt.

Av og til er det desverre veldig lett å høre at lyden er spilt inn direkte/digitalt =(

Men kan skylde litt på pickupsa og strengene! Blir noe annet når jeg får satt inn EMGene og nye, tykkere strenger. :D

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bare et lite eksempel med Big Bottom i POD XT, Metal Shop (Gearbox)

Epiphone LP Custom med EMG60/81, 52/10 strenger.. Litt for tynt for drop B, derfor litt sure toner.

Menne, klippet er bare for å vise hvordan lyden kan bli.

2stk gitarer, ingen bass.

http://www.netmusicians.org/files/19-mkai.mp3

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, for høye- jeg sitter her blant annet med en ganske sint sub, som spiller klokkerent til 20 Hz, og det er veldig mye energi her som bass og delvis trommer bør få kose seg med, men som sagt, frittstående er det veldig bra.

Man kan ikke tenke bare volum når man skal mikse, man må tenke frekvenser også. Dette er jeg sikker på at Audun kjenner til. Har gått i fellen flere ganger selv, spilt inn gitarspor såm låter aldeles konge, og så er de ubrukbare før man får barbert bort mesteparten av energien.

Men dette er trolig en avsporing, da det kanskje ikke var Trolls intensjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskuter så mye dere vil, interessant lesing! :)

Jeg har ikke bassgitar til å fylle ut lydbildet, derfor må lyden være litt feitere og bassete. Men burde absolutt hatt en bassgitar i tillegg for mestre slike ting litt bedre.

Det som ofte er kjipt, er at lyden blir HELT annerledes når man har fått importert fila til f.eks mp3-format! :lol:

Men for all del, bare å diskutere så mye dere vil.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.