Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Leo Gemini Telecaster


HeiPaaDeg

Anbefalte innlegg

Jeg har fått bytta noen multieffekter mot en Leo Gemini Taurus P1X. Jeg har lenge hatt lyst til å bli kvitt de, og plutselig var det en som var interressert i og bytte en telecaster mot de.

Jeg takket ja, og i dag var jeg hos posten og hentet den.

Førsteinntrykk:

Jeg var helt forbauset over hvor god gitar dette faktisk var. Strengehøyden var perfekt, og lyden var helt rå. Jeg har prøvd et par av de fender american special stratene, og kan trykt si at telen min knuste de rått (selv om det er en telecaster).

Finishen på gitaren var nydelig. Hvit med svart plekterbrett slår aldri feil. Til og med headstocken, halsen, og tone + volum knottene var svarte.

Halsen var ganske tykk, men veldig konfortabel for meg. Strøken, som ny bokstavelig talt.

Jeg betalte 650,- i mellomlegg, men det var definitivt riktig for meg.

Hvis noen skal kjøpe ny gitar burde de ta en kikk innom denne nettsiden: http://leogemini.com/

De sier at den er lagd av norske musikere, for andre gitarister :)

Bilder (tatt av selgeren selv):

post-8251-0-10640600-1295024991_thumb.jp

post-8251-0-26915000-1295024996_thumb.jp

post-8251-0-80176300-1295025002_thumb.jp

post-8251-0-22961300-1295025010_thumb.jp

post-8251-0-48889300-1295025020_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier at den er lagd av norske musikere, for andre gitarister :)

Sikkert flotte gitarer, men de er neppe laget av Norske musikere, eller i det hele tatt i Norge med tanke på prisen. De er nok produsert i Asia som alle andre gitarer i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallefall laget av musikere :)

Jeg skal ikke gå i gang med en lang tirade om dette, og som sagt er det sikkert utmerkede gitarer, men gitarene er nok produsert hos en av mange asiatiske fabrikker hvor det nok ikke nødvendigvis jobber så mange musikere. Man kan jo kanskje si at den Norske importøren/bestilleren som velger ulike specs på gitarene som bygges for de, lager gitarer, men det er kanskje å strekke ting litt langt.

Når det omtalte firmaet tar 750,- for å slipe båndene på en gitar, sier det seg selv at de ikke kan bygge en gitar selv, som de så selger for 4000,-

Men som sagt, det er sikkert utmerkede gitarer for alt jeg vet, men som for alle andre som opererer i denne prisklassen er det snakk om gitarer laget av ymse OEM produsenter i asia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.