Web Analytics
Jump to content

Jeg skal ha meg ny gitar

FiSkeN-FliPP

Recommended Posts

Hei! Jeg skal ha meg ny gitar. Har lett massevis av steder men finner ikke den perfekte :(

Jeg lurte på om dere visste om noen kule og bra gitar jeg kan kjøpe meg?

Jeg spiller mest Heavy-metal som metallica pantera osv.

Jeg har spilt gitar i 4 år nå og har en fender stratocaster, men den har single coil pickups som lager så dårlig lyd.

Den må helst ikke være dyrere enn 7-8000 Kr.

Har sett på en ibanez IC400

Bilde:

IC400BK-1M-02.jpg

Blir kjempe glad for svar :mrgreen:

Hvis du kjøper Ibanez, trenger du ikke være sikker på at du blir fornøyd :D , smaken er som baken, så du får teste litt. Hvis ikke kan du få Warmoth-gitarer ned i den prisen hvis du gjør det meste, eventuelt alt selv.

hvis du kjøper en ibanez, så blir du nok fornøyd uansett.  

Hvis du kjøper brukt, kan du spare mye penger!

"hvis du kjøper ibanez, så blir du fornøyd uansett" Det der er bullshit. Ibanez lager mange gode gitar til metall bruk, men det vil ikke si at alle ibanez gitarene passer for han sitt bruk.

Men kjøp brukt! Følg med på www.musikkweb.no så dukker det nok opp noen fete gitarer til ditt bruk.

Jeg ville sett etter Ibanez, Jackson, ESP, Hamer gitar eller lignende.

Det er jo ikke sikkert han liker en ibanez gitar, men det må han jo finne ut selv! Kanskje han hater den.

I tillegg til ibanez ville jeg sjekket ut ESP, Jackson, hamer, charvel og hamer osv. Hvis du styrer unna de billigste så er vel ikke BC-rich gitarene så ille heller.

Jeg skal til lillestrøm en dag for å prøve den ibanez'en og sjekke om den er bra! Og jeg har en venn som pleier og dra til seatle, så kanskje han gidder å kjøpe en gitar til meg derfra. Har sett på denne http://www.musiciansfriend.com/srs7/g=guit...ase_pid/516641/

Men vil ha en som ikke er sånn vanlig form. Vil ha en litt spesiel en :D

Noen fler som har forslag?

EDIT: Vil helst ha aktive og ikke passive pickups :wink:

Mener å huske at Imerslund har en slik ESP Kh inne, de hadde den ihvertfall før. Ville tatt en tur innom der for å teste den før jeg kjøpte. Viktigste er vel som alltid lyd og spillbarhet, og ikke nødvendigvis utseende?

Jeg bryr meg ikke så mye om utseende men vil ha en kul gitar. Bryr meg mest om hvordan den er å spille på, bra pickups og at pickupsene er aktive!!

Personlig så er jeg veldig fan av PRS Santana! den tror jeg skal kjøpes med ett jeg får penger;P

Hmm...

PRS Santana? Mener du kopien eller den ekte? Ekte koster, eller signaturen da, koster jo ca 33.000, eller 60 skal du ha bedre modell..

Uansett. Knall gitar! Prøvde den i dag, altså den signaturen til 33. HERLIG! Men ingenting jeg skal kjøpe da! :wink: