Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Krysning mellom elgitar og Rock Band


smp

Anbefalte innlegg

Men hva med å lage en krysning mellom guitar pro og rock band? Hvor gitarkabelen har USB-plugg i andre enden. Man må bare sørge for at gitaren er stemt, så akl det være fullt mulig å finne ut om man spiller riktig tone eller ikke (porblematisk med akkorder, så kan kun være sologitar).

Jeg må bare innrømme at markedet for et slikt spill er marginalt, for terskelen for å beherske dette er 38 ganger vanskeligere enn vanlig guitar hero.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man ikke laste ned nye sanger og sånt da? Sjekket prisen nettopp jeg og, var rimelig dyrt. 1700-1800 på preordering. Vil nok garantert koste mer i Norge.

Man kan FAKTISK bruke den til midi innspilling også. det er litt kult da

Endret av oyvi93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man ikke laste ned nye sanger og sånt da? Sjekket prisen nettopp jeg og, var rimelig dyrt. 1700-1800 på preordering. Vil nok garantert koste mer i Norge.

Man kan FAKTISK bruke den til midi innspilling også. det er litt kult da

hehe, sjansen for at de legger inn teknisk døds metal da? Også noe som faktisk er bra.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo årsaken til at jeg aldrig har hatt interesse for Guitar Hero / Rock Band.

Det har nemmelig aldrig hvert et alternativ som dette...

MÅ HA MÅ HA MÅ HA MÅ HA

Endret av JAH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med å lage en krysning mellom guitar pro og rock band? Hvor gitarkabelen har USB-plugg i andre enden. Man må bare sørge for at gitaren er stemt, så akl det være fullt mulig å finne ut om man spiller riktig tone eller ikke (porblematisk med akkorder, så kan kun være sologitar).

Jeg må bare innrømme at markedet for et slikt spill er marginalt, for terskelen for å beherske dette er 38 ganger vanskeligere enn vanlig guitar hero.

Nope ikke problematisk med akkorder i det hele tatt. Det er ett piezoelement per streng, så det eneste man trenger er sekskanalers overføring, og det er da barnemat med dagens teknologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tipper jeg ikke går. Det er sensorer i alle båndene som registrerer hva du gjør med venstre hånd, det er ikke pitch- deteksjon. Det som heller burde være mulig med denne gitaren/kontrolleren, er å plukke ut MIDI- data av den, ala midibassen som Peavy lagde for lenge siden. Det er jo MIDI- utgang på den. Funker det bra, er jo det bare god nok grunn til å kjøpe en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.