Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Burzum på ferde igjen...


Sortulv

Anbefalte innlegg

Vel, først og fremst var vel mitt innlegg et resultat av at jeg har liten forståelse eller interesse for sjangeren, og mitt innlegg var vel ment som 99% humor.

Skjønte det. ^_^

Man kan godt kalle Nasjonalsosialismen for et politisk system eller ideologi, men når grunnstenen ufravikelig er at en bestemt "rase" eller folkeslag er alle andre overlegen blir det vanskelig å pynte den grisen.. Det er rett og slett bare uakseptabelt og ikke så mye annet, samme hvordan man vrir og vender på det hele.

Har ikke sagt noe annet.

Og hadde det f.eks plaget meg om John Lennon var en uttalt nazist eller fascist? Ja, jeg tror neppe Beatles ville vært det samme, eller at jeg ville tolket musikken på samme måte om så var tilfelle.

Du om det. Musikk er musikk, og om musikken gir meg noe, betyr ikke komponistens personlige ideologi særlig mye, når ikke musikken er sterkt krydret av det (f.eks. hvit-makt tekster).

Men men, alle ser vel ikke likt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du om det. Musikk er musikk, og om musikken gir meg noe, betyr ikke komponistens personlige ideologi særlig mye, når ikke musikken er sterkt krydret av det (f.eks. hvit-makt tekster).

Men men, alle ser vel ikke likt på det.

Poenget mitt er at musikk laget av folk med den typen holdninger sjelden appellerer til meg. John Lennon ville neppe uttrykt seg på samme måte hverken hva angår tekst eller musikk hvis han var omtrent det diametralt motsatte av hvem han faktisk var.

Edit - men la meg ikke spore av tråden din fullstendig. Vend gjerne tilbake til topic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mye musikk han skrev i fengselet jeg. :huh:

Uansett... gleder meg veldig! Syns bare det er veldig synd at han ikke tjener noe penger på det han lager.

Han spilte inn pling-plong-platene 'Dauði Baldrs' og 'Hliðskjálf', men har ikke fått inntrykk av at han skrev noe særlig med musikk bortsett fra det - for det meste dårlig tilgang på musikkinstrumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mye musikk han skrev i fengselet jeg. :huh:

Uansett... gleder meg veldig! Syns bare det er veldig synd at han ikke tjener noe penger på det han lager.

Tjener han ikke penger? Du mener kanskje at han er nødt til å bruke det meste av det han tjener på å betjene sin gigantiske gjeld? (som følge av sine forbrytelser) Men det gjelder nok også for langt bedre karer enn Vikernes ser du. Skylder du penger, så må de tilbakebetales. Om det er en ting som er sikkert her i livet så er det vel det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tjener han ikke penger? Du mener kanskje at han er nødt til å bruke det meste av det han tjener på å betjene sin gigantiske gjeld? (som følge av sine forbrytelser) Men det gjelder nok også for langt bedre karer enn Vikernes ser du. Skylder du penger, så må de tilbakebetales. Om det er en ting som er sikkert her i livet så er det vel det.

Akkurat det jeg mente ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.