Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul Studio Alpine White


Alexander96

Anbefalte innlegg

Etter hva jeg har forstått er dette egentlig en gitarserie som skulle være et rimeligere alternativ til LP standard med mindre dilldall. Det finnes nok både bra og mindre bra gitarer av den slik som det er med de fleste gitarer.

Etter hva jeg har forstått fåes disse kun med litt tykkere hals så kan nok være en fordel å teste en før du bestemmer deg for å kjøpe, dersom du ikke allerede har gjort det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studio generelt er vel ikke å klassifisere som en GOD gitar, men then again, alt er relativt.

Det er jo selvsagt bare tull. Les Paul Studio er en god gitar så fremt den er satt opp ordentlig, og det ikke er noe annet feil med den. Det kan jo selvfølgelig skje med den som med andre gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange her på forumet som er "for god" til å spille på en Gibson LP Studio egentlig......

Jeg er ikke for god til å spille på noen gitarer, og jeg låter ikke bedre på Fender'n kontra Squieren eller min Epi kontra min fetters Vintage LP...

Derimot er jeg så god at jeg øver som en tulling for å bli bedre....

Siste Studio jeg prøvde var forøvrig en "god" gitar å spille på etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LP Studio er god gitar, men grøss så kjedelig det er med LP uten noen form for binding (med unntak av specials da, den 'skikkelige' varianten med p90s).

Hvis man absolutt skal ha en LP, men ikke har kronasjer nok til en Standard/Classic så hadde jeg anytime gått for en japansk kopi. Uten tvil.

JEG syns gitarer med buet topp SKAL ha binding. Uten syns jeg det ser billig og lite forseggjort ut.

Helt unødvendig innlegg, men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd en del studioer og 9/10 av de jeg har testet har hatt et elendig oppsett, etter jeg har fiklet litt med bro og hals så blir de riktig så gode å spille på. Så om man finner en som er fin men spiller litt dårlig så kan det ganske sikkert bedres med et godt oppsett. Jeg ville sjekket at stemmeskruene var jevne og fine, at banda ikke har hakk under noen av strengene og at den ikke er sprukket rundt halsfestet, noe som KAN indikere at den har blitt mistet i bakken og svekket. Jeg hadde ikke hatt noe imot å eie en som hadde limt hode dersom prisen var rett, om man har et slankt budsjett. En hvit studio er hvertfall en tøff gitar som kan brukes omtrent til all musikk, dessuten så er de ikke så veldig vanlige! Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker man den seige ekle lakken så er det vel en ganske kurant gitar.

Stålull-gnikking kombinert med mye bruk, gjør at det problemet forsvinner etter hvert. Man hardet samme "problemet"på alle gitarer med nitro-lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.