Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan avsløre kopigitarer/svindelforsøk


Greener

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Det står lenger oppe her b. la om gitaren har rythm/treble plate og at knottene ikke er originale. Men mange eiere modifiserer jo gitarene sine, bytter ut

knotter, rammer rundt pickups osv. Så det kan vel ikke være en sikker indikator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siklet litt etter en LPC på Ebay en stund nå, or er ganske bestemt på at jeg skal spare opp nok til å få hentet hjem denne. Det eneste som jeg er litt i tvil om, er om headstocken viser tegn på forfalskning, eller om dette bare er merker som kommer med alderen. Gitaren er en '85 modell.

post-645-0-23824500-1362323036_thumb.jpg

Bildet er ganske stort, så det går fint an å zoome.

Jeg har ikke sett andre modeller med den samme "slitte" kanten på logo.

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "slitte" kanten som du sier, kommer av forandringer i temperatur og luftfuktighet. Treverket "lever" jo litt ifht. krymper litt når det tørker. Logoen er et innlegg i perlemor, og er et helt dødt materiale, så det beveger seg ikke. Det gjør at lakken rundt sprekker litt opp. Det er slett ikke uvanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "slitte" kanten som du sier, kommer av forandringer i temperatur og luftfuktighet. Treverket "lever" jo litt ifht. krymper litt når det tørker. Logoen er et innlegg i perlemor, og er et helt dødt materiale, så det beveger seg ikke. Det gjør at lakken rundt sprekker litt opp. Det er slett ikke uvanlig.

OK, godt å høre:)

Tusen takk for hjelpen, nå er jeg definitivt sikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser også at lakken ellers har krakelert litt på headstocken. Det er også vanlig på Gibsons som bruker nitrolakk, og kommer av samme årsak. Ser ikke om lakken er krakelert på resten av kroppen, men det er rart hvis ikke. Det var ikke mulig å se på bildene i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siklet litt etter en LPC på Ebay en stund nå, or er ganske bestemt på at jeg skal spare opp nok til å få hentet hjem denne. Det eneste som jeg er litt i tvil om, er om headstocken viser tegn på forfalskning, eller om dette bare er merker som kommer med alderen. Gitaren er en '85 modell.

attachicon.gif$(KGrHqR,!loFCK8j6yitBQurhjoqEw~~60_57.JPG

Bildet er ganske stort, så det går fint an å zoome.

Jeg har ikke sett andre modeller med den samme "slitte" kanten på logo.

Hva tenker dere?

en i bandet mitt har en lp classic med samme greia på headstock, ikke noe å bry seg om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut disse to Gibsongitarene han her har til salgs. Er det snakk om ekte vare? Prisene var i hvertfall konkurransedyktige. 2200 for en Les Paul og 3500 for en Marauder.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=40205604&searchQuery=

Nå har jeg aldri sett en kopi av en Marauder, så det er vel rimelig å anta at den ekte? Må være noe av det styggeste Gibson har laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.