Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny låt, test med Zoom H4n portabel opptaker.


thimzity

Anbefalte innlegg

Joda, virker jo med både Firefox og IE..

Må klikke nede i vinduet på Memories - First take før den begynner...

Likte forresten melodien godt!

Der ja! Da funka det! Umiddelbart så tenker jeg på Andy Mckee, han må jo være en STOOOR inspirasjonskilde for deg. Jeg spiller mye av hans sanger ("Rylynn" og "for my father" kan jeg utenat :) ), er rimelig fan selv :)

Veldig bra. Deilig og behagelig for ørene!

Har også samme opptaker, og brukte den på siste studioinnspillingen med bandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da virker det her også, etter at jeg fikk greie på at man måtte velge sangen enda den allerede var valgt. Intuitivt? Tja..

Men det jeg fikk høre var jo verdt det. Melodien er kjempefin, liker veldig bra.

Hører man etter og fokuserer på det, hører man at det låter litt "trangt", men hører man ikke etter, så er det jo ikke noe som helst å si på lyden. Kunne vært morsomt med et "dobbeltopptak" en gang med slikt utstyr, der man bruker en sånn og tar opp samtidig med et par stormembranmikrofoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine tilbakemeldinger. Jeg har tatt op med mikrofonene som er fast i opptakeren. Dette er bare en test og det eneste som er gjort er litt eq, reverb og compressor. Ellers har jeg tenkt å dubbe, legge til evt en basspinje i eget spor. Evt. Strykere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger jo helt av hva slags type lyd du er ute etter. Stort sett er vi etter hvert vant med "næropptak", der man bruker mange mikrofoner tett opp mot instrumentene. Det lar seg av fysiske grunner ikke gjøre med en slik. Skal du ta opp lyd av mer "ambient"- type, så fungerer den helt flott, men jeg vil tro at du kanskje vil synes at lyden er mer til dokumentasjon, øvingslyd og så videre enn noe som lar seg selge direkte som en ferdig miks. Det ligger i sakens fysiske natur, og ikke nødvendigvis på pris og kvaliget på enheten. Skru på fire kanaler, sett denne i midten, og still opp bandet i en ring rundt, så får du veldig kurante opptak, men ikke "studiokvalitet". Det skulle bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.