Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pa-anlegg


Anbefalte innlegg

Utdyp gjerne hva slags musikk dere spiller, hva slags forsterkere som brukes, hvilket lydnivå dere har og om det er kun for øving eller også for livebruk.

Dersom dere skal ha noe som kan gi moderat volum i øvingslokalet så funker det nok. Dersom det skal holde følge med hardtslående trommis, 3stk 100W Marshall-stack og en bassist med Ampeg og 8x10" så detter det nok litt gjennom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gitarist på en Vox Ac 15. Jeg på Tiny terror og marshall 1936. En bassist som kommer til å bruke noe 1x12/2x10 og en ganske hardtslåede trommis. Vi spiller rock som noen ganger blir til punk. Vi spiller så høyt at ørepropper trengs, men ikke så høyt at veggene raser. Tror vi skal bruke det medt på øvinge, kanskje noe live. Pleier det ikke å være Pa-annlegg man kan låne? Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs nok om det anlegget du linker tilkan bli litt svakt, men er det i nærheten av der dere bor/øver, er det jo bare å spørre om dere kan få prøve det. Kan godt være at høytalerne holder, men synes amp/mikser virket litt i minste laget. Prisen var det jo ikke noe å si på hvis anlegget funker som det skal, og da har dere jo mulighet til å bytte ut amp/mikser med en som er litt kraftigere. Som denne f.eks. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26104788

Er dog litt i tvil om de høyttalerne der da jeg ikke har noe som helst erfaring med dem.

P.A for livejobber finnes naturlig nok å få leid, men det koster gjerne litt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre må jeg nok skuffe deg. Vi brukte selv det anlegget til øving tidligere, og det var ikke akkurat noen drømmesituasjon. Det låter ikke veldig bra, og når du drar på litt volum låter det enda værre. Om dere har 5k dere kan bruke så vil jeg absolutt anbefale det! Mye å tjene på det.

Hvor mange mikrofoner/keyboard har dere? Har dere vurdert å kjøpe én ålreit, aktiv topp og en liten mixer?

Dersom dere skal ha PA for å kjøre all lyden til publikum live så må dere nok minst doble budsjettet deres, om ikke tredoble, hvis ikke dere får en god deal på noe brukt.

F.eks Phonic 12" høyttaler og en liten Phonic mixer

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi vaneligvis bare bruker et keyboard og en mikrofon så vil nok en liten mikser funke, men burde man ikke ha to høytalere for sterolyd?

Det kommer jo an på om man kobler keyboardet i stereo det da. Èn vokalmikk blir jo ikke stereo uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi skal bruke det medt på øvinge, kanskje noe live. Pleier det ikke å være Pa-annlegg man kan låne? Takk for svar

Hej, oftast när man spelar live så finns det PA-anlägg där. Det beror såklart på vilkens sorts gig och deal man har, men under våra 10 och ett halvt år som band så har vi aldrig tagit med vårat eget PA-anlägg på ett gig :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ift mono/stereo så ville jeg mye heller hatt god monolyd enn dårlig stereolyd. Det er jo ikke værre enn at dere kjøper én topp nå, og kjøper en topp til når økonomien tillater det når det trengs. Hvertfall for øving.

Ellers kan jeg nevne at bandet mitt stort sett alltid har med egen PA når vi spiller rundt, men vi spiller mye puber og slikt, og på den fronten er det ikke alle som har eget stående, da mange pub-band og trubadurer gjerne ordner slik selv når de spiller rundt.

For tradisjonelle rockeband så er det nok ofte PA på stedene man spiller ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.