Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til kabinett


Reb beach

Anbefalte innlegg

Åssen låter morgan kabinetter? Har dårlig erfaring med morga (billig serie), den lager en forferdelig buzze lyd og har den værste distortionen jeg noen gang har hørt :P Og hvor høyt spille de?

Har du prøvd 4x12 kabinetter fra Morgan..? Jeg har 2 kabinetter, men med forskjellig elementer

det ene med Celestion V30 (originalt levert fra Morgan) og et med G12T-75. Kabinettet med V30 låter helt klart best til rå metal bruk, og jeg mener det låter bra. Hvor høyt de spiller..?

Vel, avhengi av ampen din vil jeg si, men høyt nok til at trommehinner sprekker, og hjernemassen renner ut av øra.. Mao, inni-hælxxe-høyt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøte nettopp en marshall mghfx100 med mg412 kabinett, og som mange vet er ikke dette noe bra kabinett. Min line 6 75 w spiller høyere og det er en combo.. Samtidig som lyden er klarere..

Tenker å kjøpe et nytt kabinett, noen forslag til et kabinett mellom 3-4000 som er brukt?

Er ute etter en klar lyd, selvom det er mye distortion, ettersom jeg kun spiller trash/heavy metal.

Takk for alle svar som evt kommer :)

som andre har nevnt, gå for et marshall 1936 el 1960. du har god mulighet til å finne 1960 til 4000,-(kanskje billigere og) vær tålmodig og sjekk finn hver dag. de dukker opp. ligger et 30 år anniversary cab ute nå bla til 4500,- kanskje det kan prutes?

å gå for billige cab, el hjemmemekk er ikke lurt. kan jo være du ikke er fornøyd og blir nødt til å selge. legg heller litt penger i det, evt vær tålmodig og vent på et godt kjøp.

volumproblematikk skyldes nok ikke kabbet ditt alene. på sikt bør du også vurdere bytte ut toppen. og tips om hva som spiller høyt nok, ta de med en klype salt. folk har svært ulik oppfatning av hva som er høyt. høyt for en kan være alt for lavt for deg og bandet ditt.

gtrzzan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.