Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billie Jean Cover


oyvi93

Anbefalte innlegg

Har prøvd meg på å synge en Billie Jean cover. Har fortsatt ikke så veldig mye synge erfaringer, sang helt falskt i sommer så har blitt litt bedre :)

Prøvde å gjøre den litt mitt særpreg. Kan være noen falske toner innimellom, spesielt på refrenget når jeg prøver å gi mer trykk.

Si hva dere synes :)

http://scizzy.christiangrimsgaard.net/songs/billiejean.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt ideen din.

Her kommer noen sure oppstøt fra en surmaget trønder:

Sure toner var det, men verst for meg var de fra gitaren. Det er lurt å stemme den før en gjør opptak.

Skal jeg være skikkelig slem, kan jeg kommentere engelsk-uttalen også - men det er ikke det viktigste her.

Kanskje litt uheldig valg av akkorder på linjen "Billy Jean is not my lover"

Men, som sagt, en god ide - jeg kunne gjerne hørt mer av dette.

Endret av Bukowski
Lenke til kommentar
Del på andre sider

overhodet ikke tenk på det som å være slem, bedre å få høre alt enn å leve i uviten :)

har faktisk ikke reagert på gitaren før :/

er egentlig ganske fornøyd med hvordan stemmen har blitt i utgangspunkt fra hvordan den var for 6-7 mnd siden da det var 100% falskt! Skal sjekke opp engelskuttalen, takk for tilbakemelding :)

passet ikke de akkordene på starten av refrenget eller? i mitt øre så skjærer det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verset og bridgen er veldig stilig. Kul tolkning. Som du selv sier en del surt, men det må jo nesten være lov.

Akkordvalget på refrenget kunne gått til nød hvis du hadde sunget melodien riktig, men i stedet for å begynne på grunntona begynner du på en innmari blå ters, hvilket gjør at det høres ut som du synger og spiller to forskjellige låter.

Den 7sus4add13-akkorden, eller hva man skal den, etter at du går opp er knalltøff.

Kul skurr i stemmen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

----------------

----------------

-5----7---------

-5----7---------

-0----0---------

----------------

det var de to akkordene, vet ikke hva de heter :)

takk for komplimantet. Skal jobbe med tonen, og det kan godt være det at jeg begynte feil ja! skal høre på det og teste litt, takk for påpekingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte skurren på stemmen din. Du har ikke kontroll på stemmen hele tiden, og det høres, men jeg synes dette er veldig bra, jeg altså! Det du trenger, er å synge mer, mengdetrening, og også å tulle litt mer med stemmen din for å finne nye måter å bruke den på.

Mange kan synge mye "kulere" enn det de gjør, men de tør ikke, det er jo enklest å holde seg til det man kjenner og vet man får til.

Akkordene på refrenget hadde fungert som en kule hvis tonen ikke hadde vært så blå, som før nevnt, og så savnet jeg en oppløsning, men det er en annen sak :)

*klappeklappeklappe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dumt av meg å bruke et slikt uttrykk, da jeg burde ha visst at dette er ting ikke alle er kjent med. Det var ikke for å vifte med teorikunnskaper, kun ubetenksomhet.

Jeg skal forsøke å forklare kort. En del akkorder skaper noe som kalles en spenning. Det kan forklares med at lytteren forventer at det kommer noe etterpå, at det ikke er den siste akkorden i rekken. Tenk deg hvis du spiller akkordene A///D///E/// - og så stopper du. De fleste vil forvente at spenningen E- akkorden skaper, oppløses i en A til.

Jeg savnet noe slikt her, at du kom deg tilbake til tonika, grunnakkorden på en måte som løste ut spenningen. Har ikke i hodet hvordan du kunne ha gjort det, så slik sett var det dumt å nevne det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.