Gå til innhold
ØysteinH

Djent/Math metal

Anbefalte innlegg

På tide å bygge opp en liten fanbase og få dem til Norge :) De har jo nettopp vært i India, og skal tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, satt akkurat å hørte Age of Deception og skulle nevne det samme :)

Red Seas Fire er digg. Gleder meg til EPen. I tillegg er Nolly er overgjennomsnittlig ålreit fyr! Tar seg alltid tid til å svare på alt du lurer på.

EDIT: Og takk for Circles! De hadde jeg ikke hørt før :)

Endret av embedded

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt på å spamme Øya/Hove/en eller annen festival med å få booket TesseracT eller Periphery.. Kanskje det er noe å sette i gang med? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare jeg som reagerer på vokalen til Periphery? Syns den er jævlig pusete... Bullet for my Valentine-ish...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes ikke Spencer Sotelo er den beste vokalisten nei.. men likevel passer det liksom inn i Periphery. Synes Casey Sabol passet enda bedre i Periphery. Styggdyktig vokalist han!

Synes det er litt festlig at jeg oppdaget Bulb/Periphery 4 år før debutskiva dems kom ut. ^_^

EDIT:

Andre band i denne sjangeren som er verdt å nevne er Uneven Structure, Hero In Error, Cyclamen, Reign The Absolute, The Advatia Concept og ikke minst det unge usigna skotske bandet Entrosolet (!!!!) som jeg synes viser enormt potensiale!

Endret av franklinMT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg har fortstått det er det største kjennetegnet kjappe skifter i taktsignaturene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte nedstemte gitarer, riff som går i skeive takter og "djent" lyden (en plekterteknikk).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg har fortstått det er det største kjennetegnet kjappe skifter i taktsignaturene

Så å si alt som er presentert i denne tråden syns jeg er relativt streite saker - altså streit 4/4 med strengt basstromme + elgitar + bass-synkopering/synkronisering?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjent Misha i 6 år nå, og fulgt musikken hans siden. For meg ble dette et forgjeves prosjekt da Sikth ble de store gudene. Makan til utvanna riffing forkledd i tung produksjon skal du lete jævlig lenge etter. Periphery har generisk vokal og kjipt dynamikk-øs. Mesteparten av cleanpartiene er derimot ofte jævlig gjennomført, et lyspunkt i halvhjerta djent-riffing og påtatte sære mønstre.

Kort sagt: drit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.