Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

stromstans' utstyr [12.02.11]


stromstans

Anbefalte innlegg

Gitarveggen:

Alle.jpg

Gitarer:

Fender Stratocaster Highway 1 (2005):

HH.jpg

Moddet med Custom Shop Eric Johnson pick-up'er og Schaller locking-tuners. Låter nammenam.

Carvin DC400 (2007):

n548931507_2938792_2972842.jpg

Hatt denne som hovedbørse i tre år nå. Kjøpt rett fra Carvin og bygget etter mine spesifikasjoner (som var ganske like standarden). Låsbare Sperzel-stemmeskruer, Wilkinson tremolo med Fishman piezo og standard Carvin humbuckere. Egentlig en alt for shreddete gitar for meg, men jeg klarer ikke la være å elske den.

Parker Fly Classic (2000)

Parker.jpg

Etter å ha blitt forsøkt solgt denne av en bekjent tre ganger, ga jeg til slutt etter og gjett om jeg er fornøyd. Denne gitaren er det mest absurd spillbare jeg noengang har vært borti. Men den er nok ikke for en hver smak. Vanvittig tynn hals på den (sier jeg etter å ha spilt Carvin i tre år), men etter litt tilvenning føles det kjempebra. Jeg vil påstå at denne gitaren er av de få virkelig nyskapende modellene som har kommet etter 50-tallet. Generelt lite slektskap til Les Paul og Stratocaster å finne, og bruken av glassfiber i konstruksjonen vil nok skremme vekk de fleste purister. Merk at denne er fra før Washburn kjøpte Parker og voldtok med innsparinger. Må passe på å ikke bruke denne for mye til øving, risikerer å bli skikkelig lat av det.

Nevnte jeg at den veier litt over 2 kg?

Gibson Les Paul Special Faded (2004):

n548931507_2938791_6238828.jpg

Billiggitar til Gibson å være, men insparinger på det visuelle gjør at det er mye gitar for pengene lell. Har ikke helt den karakteristiske Les Paul-lyden og egner seg bedre for metall enn blues. Har montert på en Fishman piezo-bro. Bruker denne for å få den til å låte som en bright tele på syre, heller enn en kassegitar.

Hagström Viking (2008):

Hagstrm.jpg

Kjøpt uprøvd kun pga utseende. Kan nok best sammenlignes med Epiphone-gitarer, men spør du meg ser den mye bedre ut.

Bruker denne masse live og da svikter den aldri.

Bedre bilde kommer.

Martin 000CXE (2009):

n548931507_2938795_2418541.jpg

Kjøpt av ren nysgjerrighet. Denne er ikke laget av naturlig tre, men av høytrykkslaminat. Skal visstnok være svært miljøvenlig. Fantastisk å spille på, og låter ålreit+.

Ibanez York 627 (1974):

n548931507_2938796_5039102.jpg

Denne er såvidt jeg veit en kopi av Martin D-18. Faktisk kjøpte moren min denne til konfirmasjonen sin. Autentisk hippiegitar.

Ikke all verden å spille på, men du verden for en klang.

Voldtatt Strat av diverse merker:

n548931507_2938794_5204437.jpg

Hals og elektronikk fra en Squier, kropp fra fuglene veit hva og plekterplate fra plexiglassavkapp.

Defretta og pussa ned halsen selv, som et eksperiment. Ble overaskende bra resultat, men skjønte fort at fretless gitar ikke var noe for meg. Artig sak for det da, men Squier pickupene låter dritt.

Washburn WG587:

Washburn.jpg

Amper:

Oranger Rocker 30

Mesa Boogie F-30

Effekter:

Pedaler.jpg

EH - Dr Q

Dunlop Crybayb GCB-95

Marshall ED-1

Keeley TS808

Ibanez Tube King TK999HT

Digitech Whammy

Ernie Ball VP Jr

Tech 21 Boost DLA

Tech 21 Boost RVB

Digitech JamMan

Boss CH-1

Boss NS-2

Boss TU-2

Rocktron Banshee

Beklager at bildene ikke er helt gode, men jeg er ikke en god nok fotograf til å få anstendige bilder inne i en mørk leilighet, og jeg har ingen planer om å ta med meg alt ut for å ta bilder.

Endret av stromstans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.