Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker


BassBirky

Anbefalte innlegg

Kommer vel litt an på hvor kresen du er.

Funker vel bra nok for en nybegynner. Er selv ikke så glad i Behringerting men nå har jeg ikke prøvd denne saken her da.

"Thunderfingers" kommer vel nok snart til gi ett bedre svar enn meg

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen link, hva er bruksområde? Hvor stor skal den være, Birk? :)

Edit: der kom linken ja

Jeg skal bruke den for å spille med band som spiller rock/punk. Vi har også en liten spillejobb snart der det ikke er mulighet for å mikke opp. Musikkvolumet er viktigere enn hvor bra lyden er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et alternativ, takk for meg :P

Nei,Du bør nok bruke litt mer på en forsterker enn det der om du vil ha en god en.. ellers synes jeg Hartke har brukbare forsterkere i den klassen der. Det er ei heller noe særlig med trøkk i behringer amper, og du skal lete godt for å finne noe med trøkk i den prisklassen.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26216683 Her har vi en bra en, Den bør holde med mindre dere holder alt for høyt volum, I hvilket tilfelle publikum trolig vil forlate lokalet.

Skal du sikre deg bpde god lyd og solid volum derimot, så vil jeg anbefale at du går for denne:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26216416

og en "helt grei" amp med godt volum:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26144983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med thunder

Behringer er ikke noe særlig...veldig billig, men du får hva du betaler for. Av de 3 linkene han kom med, vil jeg si at Eden forsterkeren er 2-3 hakk opp i forhold til Hartke comboen, og 5 hakk over Behringer. Kan du legge i litt mer enn 4000, så hadde jeg ikke vært i tvil :)

Evnt har du en mindre Eden modell til en rimeligere penge her:

Eden RS210 Nemesis

Fortsatt er jeg ikke i tvil, til samme prisen er dette mye bedre greier enn en Behringer bassforsterker

Skal du spille skikkelig høyt (punkrockhøyt...hjertestopp, pustevansker og liknende når du står foran forsterkeren :lol: ), må du opp i størrelse og kvalitet. 8x10", 2x15" eller liknende kabinetter og mange mange watt...eller en god rørforsterker med ikke fullt så mange watt men til desto fler kroner :) Men hvis du skal spille på et lite sted kan disse forsterkerne som har vært listet opp her gjøre jobben. Best er nok Eden CXC-400 ampen (den til 6500,-)... både når det kommer til lyd og volum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner han som selger den Eden RS210en, han går i klassen min, meget bra mann som er til å stole på, dersom det teller...

Ellers ville jeg kanskje vurdert å legge litt mer i det dersom du har muligheten, som andre her sier. For rundt 5000kr får du mye bra som vil være brukbart lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "miniutgaven" av ampene som Stu Hamm og Eddie Jackson bruker, så det er ett trygt valg, men igjen vi vet jo ikke om du ønsker nok lyd til å fylle oslo spektrum, eller om dere klarer å holde dere under "ringende ører" volumet. Men den skal holde for de fleste av oss.

Basstom: Akkurat den Hartken der skal jeg være uenig med deg på, det er en skikkelig kvalitetsamp.

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "miniutgaven" av ampene som Stu Hamm og Eddie Jackson bruker, så det er ett trygt valg, men igjen vi vet jo ikke om du ønsker nok lyd til å fylle oslo spektrum, eller om dere klarer å holde dere under "ringende ører" volumet. Men den skal holde for de fleste av oss.

Basstom: Akkurat den Hartken der skal jeg være uenig med deg på, det er en skikkelig kvalitetsamp.

Tusen takk for tipsene :D Sorry, var litt uklar på det med lyden.Lydkvaliteten er selvfølgelig veldig viktig, men det viktigste er at jeg har en forsterker som gjør at jeg kan spille med bandet. Så jeg tror det funker bra med "ringende ører" volumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.