Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan lager du dine riff?


Anbefalte innlegg

For min del kommer riff ramlende ned når jeg egentlig ikke er innstilt på å lage noe. :) Ting skjer ved en tilfeldighet og noen ganger er det heldigvis såpass ålreit at jeg klarer å huske det dagen etterpå. Mitt beste riff er fortsatt et sted mellom ørene mine. Tvilsomt at det noen gang kommer ut.

Ofte kommer det noe godt ut av å tulle rundt med kjente riff en selv digger, men uten å jobbe knallhardt for å 'naile' riffet eller frasen 100%. Spill gjerne så mange feil en orker og plutselig har det utviklet seg til et eget riff, lettere inspirert av et kjent/semi-kjent riff.

(Jeg er i det hele tatt ikke veldig fan av å innstudere ting 100%, til det er jeg altfor lat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Finner mine riff når eg kansje ikkje har någe å jer på, så beggynner eg å spele. med møøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøye vreng, å vips et vreeeeeeeeeeengite riff

eller så finner eg dei opp når eg kansje f.eks spiller blues skalaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riff kommer lett, melodilinje og tekst derimot..........

Amen to that! jeg legger stort sett en plan i hodet mitt mtp sangstruktur og finner ut hvilke riff som kan passe der og her, også finner jeg gitaren og knadder på og finner etter en ukes tid opp ett riff som duger :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.