Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prøver å lage en sang. Men stopper opp etter litt...


Torfinn

Anbefalte innlegg

Prøver å komponere min egen melodi (sang kommer etterpå..)

Men får det liksom ikke helt til.

Melodien begynner med fingerspill i Am så litt C men så vet jeg ikke hva som "rimer" på C..? Eller hvordan jeg skal komme meg videre?

Noen tips?

Torfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nynningen funker dårlig for meg, glemmer utrolig fort. Men jeg kom på en melodi her en dag, og plystret den inn på mobilen. Spilte av når jeg kom hjem og vips, funket gull. Genialt.

Genialt! Prøvde det nå å høres jo ok ut... men så var det å få det over til kassegitaren da....

Pokker altså.

perottol:

Tusen takk for hjelpen går "litt" fremover nå :)

Men det som nå er probelmet er hvilke fingerspill jeg skal bruke?

Blir veldig fint med å mikse de akkordene du skrev, men vanskelig å sette til et fingerspill.. Men men, jeg gir ikke opp!

Torfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer var jeg borte fra gitaren i 3 uker *angst!!!!!* Og fant på de fete melodiene og soloene og riffene inne i hodet!!! Spilte inn på mobilen noen av de! Men så kom det en gang at de ble slette før de ble brukt da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg lager musikk, riff og soloer og sann, pleier jeg å tabbe det i powertab.

På den måten får jeg skrevet ned nøyaktig det jeg vil spille, sann at det ikke blir sann at jeg spiller "noe sant som dette her og sann her"

Er kanskje litt vanskelig å tabbe helt i begynnelsen, men det kommer seg etterhvert. Man kan lære mye om noter på denne måten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg lager musikk, riff og soloer og sann, pleier jeg å tabbe det i powertab.  

På den måten får jeg skrevet ned nøyaktig det jeg vil spille, sann at det ikke blir sann at jeg spiller "noe sant som dette her og sann her"

Er kanskje litt vanskelig å tabbe helt i begynnelsen, men det kommer seg etterhvert.  Man kan lære mye om noter på denne måten også.

Dette er så sant! Har lært utrolig mye av å tabbe mine egne ting. Blir litt komponering av det og det er fett. Mandagsnatten så lå jeg å tenkte på en melodi, sto opp og skrev den ned på noter på papir, og overførte den så til powertab på tirsdagen, måtte gjøre noen endringer men essensen i det jeg fikk ned var riktig. Har lært masse iforhold til rytmenotering (halvnote og helnote og sånnt) av å tabbe ut ting, særlig siden jeg spiller bass i det ene bandet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.