Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Logic express?


d4niel

Anbefalte innlegg

hei!

er en gutt på 15 år som lurer på om noen har eller har prøvd ut logic express (9) ?

driver mye med musikk og har store planer om å kjøpe utstyr til hjemmestudio.

har sjekka ut logic pro, men det er aalt for dyrt (synes jeg) for et program, og jeg trenger

heller ikke det aller mest avanserte. men lurer på om logic express egner seg veldig bra til

opptak av gitar og vokal og evt. legge til flere instrumenter? skal også ha et midi-keyboard så

jeg kan legge til blant annet bass og trommer.

er som sagt veldig nybegynner, så setter stor pris på litt tips :) på forhånd,takk.

EDIT: vurderer å kjøpe apogee one, noen som har peiling på hvor mange inputs og outputs den har?

Endret av d4niel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Logic Ekspress er så og si akkurat det samme som Pro, bare en komprimert versjon, altså det er en del funksjoner som ikke medfølger, samtidig som en del samples (altså looper, forskjellige instrumenter og slikt) For å si det enkelt, så er ekspress, en meget komprimert versjon av proen, men funksjonaliteten og layoutet er det samme. Det fins jo også billigere altarnativer, for eksempel om du skal kjøpe deg lydkort, som du da helst bør ha om du skal ta opp vokal, gitar og så videre, så kan du jo f.eks kjøpe Mbox, hvor det følger med pro-tools, som idag er bransjestandard (altså det mest brukte programmet i bransjen). Logic fungerer utmerket, men til min smak, mer et singer-songwriter program, enn et fullkomment mixe/redigeringsprogram.

Apogee One, har en mic inngang, og en Jack inngang, sammtidig som den har en innebygd mic. Jeg tror ikke den har to monitor outputs, altså en høyre og en venstre, Men den skal iallfall ha en headphones utgang.

For å høre et godt klipp av den innebygde micen kan du klikke

, fantastiske tommy emmanuel.

Lykketil med prosjektet, er det noe mer du lurer på av annet utstyr, så er det bare å spørre :)

- Thim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Heisann! Logic Ekspress er så og si akkurat det samme som Pro, bare en komprimert versjon, altså det er en del funksjoner som ikke medfølger, samtidig som en del samples (altså looper, forskjellige instrumenter og slikt) For å si det enkelt, så er ekspress, en meget komprimert versjon av proen, men funksjonaliteten og layoutet er det samme. Det fins jo også billigere altarnativer, for eksempel om du skal kjøpe deg lydkort, som du da helst bør ha om du skal ta opp vokal, gitar og så videre, så kan du jo f.eks kjøpe Mbox, hvor det følger med pro-tools, som idag er bransjestandard (altså det mest brukte programmet i bransjen). Logic fungerer utmerket, men til min smak, mer et singer-songwriter program, enn et fullkomment mixe/redigeringsprogram.

Apogee One, har en mic inngang, og en Jack inngang, sammtidig som den har en innebygd mic. Jeg tror ikke den har to monitor outputs, altså en høyre og en venstre, Men den skal iallfall ha en headphones utgang.

For å høre et godt klipp av den innebygde micen kan du klikke

, fantastiske tommy emmanuel.

Lykketil med prosjektet, er det noe mer du lurer på av annet utstyr, så er det bare å spørre :)

- Thim

Snakket med noen av lærerne på skolen, de sier at det er ganske vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Logic Ekspress er så og si akkurat det samme som Pro, bare en komprimert versjon, altså det er en del funksjoner som ikke medfølger, samtidig som en del samples (altså looper, forskjellige instrumenter og slikt) For å si det enkelt, så er ekspress, en meget komprimert versjon av proen, men funksjonaliteten og layoutet er det samme. Det fins jo også billigere altarnativer, for eksempel om du skal kjøpe deg lydkort, som du da helst bør ha om du skal ta opp vokal, gitar og så videre, så kan du jo f.eks kjøpe Mbox, hvor det følger med pro-tools, som idag er bransjestandard (altså det mest brukte programmet i bransjen). Logic fungerer utmerket, men til min smak, mer et singer-songwriter program, enn et fullkomment mixe/redigeringsprogram.

Apogee One, har en mic inngang, og en Jack inngang, sammtidig som den har en innebygd mic. Jeg tror ikke den har to monitor outputs, altså en høyre og en venstre, Men den skal iallfall ha en headphones utgang.

For å høre et godt klipp av den innebygde micen kan du klikke

, fantastiske tommy emmanuel.

Lykketil med prosjektet, er det noe mer du lurer på av annet utstyr, så er det bare å spørre :)

- Thim

nååå jaa.... Skal du editere noe midi er protools et mareritt imo...

Har du mac kan det lønne seg å begynne med Garageband! Det er gratis (følger med macen din) og har mange gode funksjoner uten å komplisere ting for mye... Apogee kom akkurat ut med apogee duet 2.. Folk skryter det opp i himmelen, kanskje ta en titt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.