Web Analytics
Jump to content

Cort Viva Gitar

JonnyH67
 Share

Recommended Posts

Har ikke prøvd akkurat den, ei heller hørt om den. Vet derimot at Cort generelt gir veldig mye gitar for pengene, og at kvaliteten er jevnt over god, så hvis du liker den og prisen er riktig ville jeg kjøpt den. Cort får ikke så mye oppmerksomhet fra andre merker i samme prisklasse, selv om det er mulig "konkurrentene" har blitt lagt av Cort selv, og jeg sr i hvert fall på det som et trygt merke. Eneste aberet er jo dette: http://cortaction.wordpress.com/

Vel, Cort lager/laget jo en haug med gitarer for andre kjente merker også, så slike ting vil være problematisk i forhold til de fleste instrumenter (og alle andre ting) som laget i lavkostland egentlig.

Sant nok. Trøster meg med at meksikanerene som har lagd et par- tre av mine gitarer visstnok har ålreite forhold....

Tror ikke Cort er det værste her i verden.....ikke det beste heller, men kanskje lurt å prøve den...eller en tilsvarende i allefall

Alltid lurt å prøve gitarene først ;)

For å utdype om Cort: Alle jeg har prøvd er faktisk noe av det bedre jeg har spilt på TIL PRISEN. De er ikke håndlagde custom - shop gitarer, de er fabrikklagde, og bør dømmes ut ifra det. Man får ikke en PRS/ Anderson/ Suhr/ Huber/ etc. til noen tusenlapper, men man kan få en helt glimrende gitar med vellagd hals, bra finish og setup og til og med velklingende mikker og bra hardware - med andre ord en gitar hvor det er gitaristens feil om ting ikke låter bra og IKKE gitaren. Har prøvd flere Cort - gitarer som har funket like bra som som de fabrikklagde variantene av diverse prestisjemerker - eller bedre ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Jeg skjønner godt at det er skrevet for å skape debatt/provosere, men forstår fortsatt ikke poenget med å debattere rundt musikksmak. 
    • er ikke ordet "kåseri" brukt? det betyr vel generelt at det som blir sagt, ikke akkurat skal tas 100% seriøst
    • He he, ja... Nå skal det sies at Epiphone kanskje ikke overpolstrer gitarene i eska når de sender ut fra fabrikk, men den har nå tross alt seilt halve jorda uskadet før den kom hit til landet.
    • Jo, takk for det. Etter å ha spilt på den en god del nå i kveld, må jeg faktisk si at dette er det beste jeg har opplevd fra Epiphone. Ikke det at jeg har et båtlass med erfaring, men en god del forskjellige eksemplarer har jeg tross alt vært borti. Resten virker veldig solid og godt gjennomført, bortsett fra at endene på nøtta kunne vært litt mer avrundet. Antydning til båndskjegg er det også, men ikke verre enn noen av mine andre gitarer uten fret-nibs, så jeg er nok litt vel overfølsom der. Selger fortalte jo at han kjøpte den ny fra Evenstad, og at han sendte tilbake et eksemplar han ikke var fornøyd med, før han fikk denne. Mistenker at den kanskje kan være kontrollert og sjekket litt ekstra fra Evenstad før den ble shippet. Endestykke og bru er veldig Epiphone, og jeg tipper det kan være noe å hente på å oppgradere her, så det kommer nok til å skje. Pickups og elektronikk virker veldig kurant. Er det slik at posten krever at jeg sender gitaren til reparasjon, vet jeg faktisk ikke om jeg gidder.
    • Fikk meg til å tenke på denne saken:  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.