Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tilkoblingsproblem M-Audio Radium 61


Pilean

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et M-Audio Radium 61 midi-keyboard jeg har litt trøbbel med. Når jeg kobler det til PC'n (Windows 7) dukker det opp på enheter og skrivere, og det står at det virker som det skal. Når jeg så åpner Sony Acid Pro dukker det ikke opp som valg på input til softsynthen.

Har testet i samme program med et M-Audio Keystation, og dette funker fint. Har også prøvd begge keyboardene i Ableton Live Lite, og får samme resultat.

Noen som har noen ide?

(Ga bort dette i julegave, så litt kjipt å ikke få det til å funke <_< )

Edit: Har også testet i Vista....

Endret av Pilean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, men har den driveren... Driver var forresten det første som fallt meg inn også, og lurer fremdeles på om det er der det er noe galt..

Ser at kategorien i kontollpanel står som ukjent, mens Keystation står som lydenhet. Vet ikke om det har noen betydning, men ser jo litt rart ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, du må temmelig sikkert legge inn driveren manuelt.

Dette gjøres på følgende måte:

Gå til enheten i enhetsbehandlingen

Høyreklikk->Oppdater driverprogramvaren->Søk på datamaskinen etter drivere->La meg velge fra en liste->Lyd, video og spillkontrollere->Har disk-> Bla gjennom til C:\Programfiler\M-Audio\Legacy Keyboard\Streaming->innstaller MAudioLegacyKeyboard.inf

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som jeg nermer meg noen nå! :P

Finner alt du nevner i banen, men når jeg trykker OK får jeg opp feilmelding om at "Mappen du anga inneholder ikke en kompatibel programvaredriver for enheten."

Men jeg har altså instalert den driveren du linket til i første svar, som skal være den nyeste, og som skal være kompatibel...

Noen aning om ha som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innstallerte du driveren ETTER du koblet til usb'en for første gang?

Uansett, prøv dette........først tar du backup av C:\Programfiler\M-Audio\Legacy Keyboard->Avinnstaller enheten i enhetsbehandling->restart pc uten keyboardet tilkoblet.

Innstaller driveren med følgende metode:

I enhetbehandling->Høyreklikk navnet på datamaskinen din(helt øverst)->Legg til eldre maskinvare->Innstaller maskinvaren som jeg velger fra en liste->osv som sist(bla til backup'en).

Koble usb'en til en port du ikke har hatt keyboardet i tidligere.

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar igjen! Er nok ikke umulig at keyboardet har stått i før driveren ble instalert..

Har gitt beskjed, så det skal testes, men har ikke tilgang på keyboardet selv nå, så får vel bare vente og se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.