Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ødelagt jack-output (?)


Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har en bass, Ibanez SR-305, hvor jacken er halvveis død. Kabelen må holdes i rett vinkel for å få lyd, men den lyden som kommer er veldig lav. Feilen ligger ikke i kabelen, den funker fint på andre basser. Ligger heller ikke i batteriet, har prøvd å bytte. Jeg ser for meg at det må ligge i jacken. Jeg åpnet den, men så ikke noe feil på ledningene inni (nå vet ikke jeg åssen det skal se ut da). Jeg har heller ikke kompetanse eller utstyr til å lodde hvis det er nødvendig.

Noen som vil hjelpe meg? Tips til hva jeg skal prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skiftnøkkel, så jeg får ikke skrudd ut jacken engang. ._.

Vel, jeg fikk løsnet bolten, men det hjalp ikke stort :P Merker jeg har veldig liten peiling.. ser ikke ut som de forskjellige ledningene er inntil hverandre heller.

Det er vel ingen snille sjeler i Arendal/Grimstad-området som kunne tenke seg å hjelpe meg? :(

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa! :P Hadde jeg vært hjemme hadde jeg hatt verktøy og bil (men ikke lappen). Jeg går på internatskole. Tenker ikke på at jeg trenger skiftnøkkel. Men jeg fikk av den mutteren med en tang jeg har liggende. :P

Jeg har lyst å lære om hvordan bassen er bygget opp, men jeg tør ikke sitte rundt og rote inni bassen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.