Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Audun søler og roter pentatonisk...


Audun

Anbefalte innlegg

Oh, gått glipp av denne! :) Bra spilt! :D

Uten å klage på lyd eller noe som helst, hvordan er det mulig å si at lyden er laber, men den som spiller har god lyd i fingrene? Prøver ikke å ta glansen bort fra Auduns skuldre, bare nysgjerrig på hva som er tanken bak et slikt utsagn. Kanskje spesielt i sammenheng med modelleringsdingser. :)

Takker Euphor. Kan si det slik at hvis man hører det på laptop-høyttalere blir nok den skarpe diskanten veldig framtredende, men ved lytting på et anlegg som gir mer dybde, vil nok jeg, i ettertid, si at denne lyden ville gjort seg bra i en miks med fullt band, med noen småjusteringer, alt etter som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jo, bare litt rart for min del om det er vanskelig å skille en gitar fra en annen (jeg trodde det var tele), men det er mulig å høre at den som spiller har god lyd i fingrene. Noe jeg ikke tviler på at du har, må understreke det, uten strek. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, bare litt rart for min del om det er vanskelig å skille en gitar fra en annen (jeg trodde det var tele), men det er mulig å høre at den som spiller har god lyd i fingrene. Noe jeg ikke tviler på at du har, må understreke det, uten strek. :)

Den hadde nok vært enda skarpere med en Tele. (med samme innstillinger...) Fingrene mine er som de er, men jeg har naturligvis lydpreferanser som gjør at jeg ratter slik jeg gjør. Noen sier de liker det, de andre holder kjeft.... :lol:

Ganske morsomt nå for tiden da vi har en permanent vikar i bandet, på keyboard, som har '80-talls greien helt inne. ( Dvs. "gitarsoloer på keyboard som jeg bare kan drømme om... jmf. Jens Johansson...) Det første han sa da jeg hadde lydsjekk med max vreng, første gangen han var med, var: "Ah, det der er Vivian Campbell i 1984... :P Uten sammenligning forøvrig, men det sier i hvert fall noe om lyden jeg på et vis får fram. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags amp brukte du i gr 4? Syns det låt veldig bra, skal du ha mer fylde er jo bare å legge flere spor, jeg syns uansett dette var bra på vanlige hifi høyttalere:)

Oi. Begynner å bli en stund siden opptaket, så jeg husker faktisk ikke helt, men regner med at det enten er en plexi eller white variant. Vanligvis tar jeg en preset jeg synes låter bra, og justerer litt, eller til det ugjenkjennelige. Begge celer kan føre til resultater som funker veldig bra. Det er faktisk ikke umulig at denne innspillingen har utgangspunkt i Rhoads.preseten, tatt bort mye gain, det meste av effekter osv.

Som regel på soloer på låtinnspillingene mine, tar jeg utgangspunkt i Pink Numb Lead (eller hva den heter), ruller av gain og det meste av effekter her også osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.