Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Audun søler og roter pentatonisk...


Audun

Anbefalte innlegg

Hvis denne lyden er tynn og meh, så har jamen jeg hørt mye dårlig gitarlyd opp gjennom tidene.

Tror kanskje det er på tide at jeg får sjekke ut om jeg klarer å få laget en blindtest av Guitarrig, et par rørforsterkere og en modelleringsforsterker eller to, så får vi se hvor mye av ekspertisen når det gjelder godlyd/ulyd fra de forskjellige enhetene som ligger i ørene, og hvor mye som sitter i kjeften hos de enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror kanskje det er på tide at jeg får sjekke ut om jeg klarer å få laget en blindtest av Guitarrig, et par rørforsterkere og en modelleringsforsterker eller to, så får vi se hvor mye av ekspertisen når det gjelder godlyd/ulyd fra de forskjellige enhetene som ligger i ørene, og hvor mye som sitter i kjeften hos de enkelte.

Når jeg får flytta ferdig og pakket ut, så skal jeg lage en blindtest av gitar rett i amp kontra gitar gjennom en drøss effektpedaler som er skrudd av og som ikke har true bypass, og inn i samme amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne lyden er tynn og meh, så har jamen jeg hørt mye dårlig gitarlyd opp gjennom tidene.

Tror kanskje det er på tide at jeg får sjekke ut om jeg klarer å få laget en blindtest av Guitarrig, et par rørforsterkere og en modelleringsforsterker eller to, så får vi se hvor mye av ekspertisen når det gjelder godlyd/ulyd fra de forskjellige enhetene som ligger i ørene, og hvor mye som sitter i kjeften hos de enkelte.

Hadde vært jækla gøy.. Om du trenger å låne en moduleringsamp, så shipper jeg lett en Line 6 Spider IV150 Head amp til deg. Fikser frakt begge veier.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker fram nakken, jeg også, siden jeg har bedt andre gjort det flere ganger selv. Dette er en tele. Tror jeg. Men jeg skal innrømme at jeg har blitt lurt av spillestil før. Har hørt noe jazzgreier som ble spilt på en RG en gang i tiden, og jeg hadde ikke gjettet det om jeg så hadde hatt 20 forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne lyden er tynn og meh, så har jamen jeg hørt mye dårlig gitarlyd opp gjennom tidene.

Tror kanskje det er på tide at jeg får sjekke ut om jeg klarer å få laget en blindtest av Guitarrig, et par rørforsterkere og en modelleringsforsterker eller to, så får vi se hvor mye av ekspertisen når det gjelder godlyd/ulyd fra de forskjellige enhetene som ligger i ørene, og hvor mye som sitter i kjeften hos de enkelte.

Det hadde vært kult. Jeg mener at man kan få overraskende bra lyd av en del modelleringsting, og det hadde vært gøy å se hva folk faktisk kan høre forskjell på.

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden! Jeg hadde ikke ventet så mye skryt på sølet mitt! Spesielt av en så dyktig gitarist som Magnus! :blink: Meget oppløftende for en "gammel" rocker! :)

Jeg kan avsløre at jeg trodde de fleste ville tippe at jeg spilte på en Tele her. Det gjør jeg altså ikke.

Gitaren i dette tilfellet er en CS Gibson Les Paul Special (P-90's) oppgradert med Grover tuners (kjøpt av davidsen.) og RS-Kit med Bumble Bee caps.

Her er også svakheten med modellering/software etter min mening. Det er altså programvaren som lager lyden, og ikke gitaren. Jeg kunne sannsynligvis spilt på R8'en med disse innstillingene i GuitarRigen og det ville ikke vært nevneverdig forskjell, men som jeg sier, det funker meget bra til hjemmebruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt uenig. Jeg bytter gitar etter lyden jeg vil ha når jeg bruker modelleringssoftware også, og forskjellen er stor. Jeg skjønner godt hva du mener da, men det er ikke fullt så enkelt:)

Ingenting er så enkelt. ;) Jeg bruker også gitar etter hvilket lydbilde jeg er ute etter, men når du har kommet fram til lyden i softwaren, og bytter gitar, er ikke lyden like annerledes som den ville vært med en ordentlig amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens ikke i Guitar-rig, men når jeg spiller live med Vox Tonelab rett i PA og bytter fra LesPaul med P90 og RS-kit til en Strat med Texas Special-pickup og så til en stock SG med buckere så er det ganske stor forskjell i lyd mellom de tre gitarene, og ikke noe mindre forskjell enn når jeg bytta gitarer i gamle Valvekingen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Oh, gått glipp av denne! :) Bra spilt! :D

Uten å klage på lyd eller noe som helst, hvordan er det mulig å si at lyden er laber, men den som spiller har god lyd i fingrene? Prøver ikke å ta glansen bort fra Auduns skuldre, bare nysgjerrig på hva som er tanken bak et slikt utsagn. Kanskje spesielt i sammenheng med modelleringsdingser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.