Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Audun søler og roter pentatonisk...


Audun

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, ikke kom å fortell meg at modulerte amper og effekter er bare drit.. Nå er det nok noen fingre med mye go`lyd i seg som er i gang her, men dette låt rett og slett tøfft...

Takker for det, Neros. Selv om jeg nok framstår som "anti-modellering" i mange sammenhenger, har jeg også sagt at den type amper/software kan være nyttige verktøy spesielt i hjemme-sammenheng. Feelingen blir ikke helt den samme, men det er fullt mulig å skru seg fram til bra lyder hvis man bruker litt tid på å lære seg å bruke det. Denne lille snutten ble nok litt inspirert av "forsterker til 2500,-" tråden.

Her satt jeg med PC'en og headset, og dattera sov fortsatt søtt i naborommet etter jeg var ferdig med spillinga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne jo forresten vært morsomt å få dere til å tippe hvilken gitar som er brukt her, sånn bare for skøy, liksom? :)

Kan jo nevne at de gitarene jeg har til rådighet pr. i dag er:

Gibson Les Paul CS R8

Gibson Les Paul CS Special

Fender Stratocaster Classic Player '60s

Fender Telecaster Am. Std.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig aldeles OK lyd (du har bra lyd i fingra), men det låter selvsagt flatt og uinspirerende sammenlignet med en ordentlig forsterker. Interessant å høre at de har greid å modellere amp-susinga også. :-)

EDIT: Og nei, spillinga var det ikke så mye så klage på. :-)

Endret av evergud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst den eneste i verden som synes guitar rig ikke låter bra, så synes lyden var litt overkant av, Tynn og meh (Hurra, nå starter jeg en sint debatt)

Men dæven så bra lyd du har i fingra!

Er enig med deg ang. tynn og litt spiss lyd. Det har det imidlertid ikke vært noe problem å gjøre noe med. Både i GR og evt. EQ i Cubase. Takker for kompliment. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.