Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av Edwards gitar


riff-raff

Anbefalte innlegg

Har tenkt vel og lenge på å kjøpe meg en ny Les Paul type gitar (men liker ikke Gibson), og har landet på en

EDWARDS E-LP-92SD/QM Black Cherry.

Er det noen på forumet som kan si noe om denne gitaren eller kanskje eier en slik?

Det jeg er mest opptatt av er halsen. Er "fan" av relativt tynne halser, og liker derfor ikke halsene på nyere Gibson p.g.a. tykkelsen.

Noe ala fender strat eller Epiphone type hals er ok.

edwards.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt vel og lenge på å kjøpe meg en ny Les Paul type gitar (men liker ikke Gibson), og har landet på en

EDWARDS E-LP-92SD/QM Black Cherry.

Er det noen på forumet som kan si noe om denne gitaren eller kanskje eier en slik?

Det jeg er mest opptatt av er halsen. Er "fan" av relativt tynne halser, og liker derfor ikke halsene på nyere Gibson p.g.a. tykkelsen.

Noe ala fender strat eller Epiphone type hals er ok.

edwards.jpg

Jeg har en Edwards E-LP-130LTS/RE (de er per i dag "omdøpt" til 130ALS på ESP sine websider, uten at det betyr noenting), og det er en av de beste Les Pauls jeg har hatt....inkludert de Custom Shop jeg har hatt!! 130LTS er den "på øverste hylle" fra ESPs Edwardsserie, men jeg går ut ifra at halsen er nogenlunde lik 92SDn. De er en mellomting mellom en Gibson Custom Shop '59 og '60 hals, og er veldig behagelig og lettspilt. Hverken for tynn eller for tykk, men passe....perfekt egentlig!

Btw, hvor mye må du betale for gitaren totalt, frakt på ca. kr. 1000,- + 25% mva. inkludert? Eller kjøper du brukt her til lands?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er mest opptatt av er halsen. Er "fan" av relativt tynne halser, og liker derfor ikke halsene på nyere Gibson p.g.a. tykkelsen.

Noe ala fender strat eller Epiphone type hals er ok.

Av mine plankegitarer så er det Epiphone Dot som har desidert tjukkest hals, langt tjukkere enn Gibson ES335 1964 og Les Paul Standard 2005

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Edwards E-LP-130LTS/RE (de er per i dag "omdøpt" til 130ALS på ESP sine websider, uten at det betyr noenting), og det er en av de beste Les Pauls jeg har hatt....inkludert de Custom Shop jeg har hatt!! 130LTS er den "på øverste hylle" fra ESPs Edwardsserie, men jeg går ut ifra at halsen er nogenlunde lik 92SDn. De er en mellomting mellom en Gibson Custom Shop '59 og '60 hals, og er veldig behagelig og lettspilt. Hverken for tynn eller for tykk, men passe....perfekt egentlig!

Btw, hvor mye må du betale for gitaren totalt, frakt på ca. kr. 1000,- + 25% mva. inkludert? Eller kjøper du brukt her til lands?

Har tenkt å kjøpe ny fra Ishibashi music i Japan.

Gitar+kasse+frakt kommer seg på ca. $1240 (ca. 7700,-) + mva kr. 1925,-

Totalt blir det vel rundt kr.9700,- tenker jeg.

En mellomting mellom '59 og '60 hals kan jo høres ganske perfekt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.