Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Super Hard On


Anbefalte innlegg

Jeg skal sette igang med en SuperHardOn fra musikding.

Jeg har gått for en liten boks og har tenkt til å droppe batteri.

Trenger jeg da en Stereo inn jack? eller holder det med en monojack?

Se denne PDF-en

Hvorfor brukes det egentlig stereojack?

Her er delene jeg skal sette sammen:

SuperHardOn_deler.jpg

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stereojacken brukes slik at strømmen fra batteriet blir kuttet når du ikke har en kabel i jackinngangen. :) dette for at batteriet i pedalen skal vare lengre enn en dag eller to ;) kan vel lønne seg å bruke stereojacken selv om du ikke skal ha batteri, for det er ikke nevneverdig ekstra arbeid, og da har du også muligheten for batteri.

Endret av jøtul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke skal ha internt batteri trenger du heller ikke stereo jack.

Stereo jack brukes som bryter til batteriet når du drar ut/ kopler inn gitarkabelen.

Skal denne bryterfunksjonen virke må det koples inn en gitarkabel med mono-jack.

Da får batteriet forbindelse med kretsen ved at ringen (ikke tuppen) på gitarpluggen kortslutter

den ene tilkoplingen på stereopluggen til chassis i boksen.

Drar du pluggen ut, lages det brudd mellom batteriets minuspol og minus (chassis) i kretsen.

Mulig det var kronglete forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stereojacken brukes slik at strømmen fra batteriet blir kuttet når du ikke har en kabel i jackinngangen. :) dette for at batteriet i pedalen skal vare lengre enn en dag eller to ;) kan vel lønne seg å bruke stereojacken selv om du ikke skal ha batteri, for det er ikke nevneverdig ekstra arbeid, og da har du også muligheten for batteri.

Aha, ja den går jo mot "sleve" burde fått med meg det, får skylde på influensa :):blush:

Takk for raskt svar. Det blir uansett ikke plass til batteri i denne, så jeg sparer heller stereojacken til noe annet.

Jeg skal legge ut bilder etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fungerer nok best foran amp. Noen setter den først i rekka og har den alltid på, andre setter den til slutt.

Den er "Super Hard On Your Amp" som Zvex sier. griller røra :)

Nå er min ferdig!

Her kommer noen flere bilder:

Inni nesten ferdig (beklager dårlig fokus):

SHO_1.jpg

Finale! Låter tøft! skal bli gøy å teste den på høyt volum på øving i morgen, hvis feberformen tillater det..

SHO.jpg

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.