Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Folkehøgskoler


Ælj

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å begynne på folkehøgskole med gitar, musikk, band, musikkproduksjon e.l. Problemet er at jeg ikke har peiling på hvilke folkehøgskoler som er bra. Jeg tenkte at det ikke er noe sted jeg kan få flere meninger om det enn her. Så jeg lurer på: Har du gått på folkehøyskole? Hvilken? Hvilke erfaringer hadde du med den?

Jeg vet det er litt i siste liten, men bedre sent enn aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vurder, bare gjør det. Ferdig med det. Hvilken er en annen sak. Sjøl gikk jeg på Skjeberg i Østfold for snart 20 år siden, og musikkmessig var det kanskje ikke det aller beste, men vi hadde klinikker med Jon Eberson og besøkte Robert Normann (!) og gikk på konserter, hadde bra instrumentlærere, spilte sammen hele døgnet og hadde generelt et veldig godt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv gått på Manger Folkehøgskole, som blir reklamert for her på forumet, og kan anbefale den på det varmeste! Flinke lærere, veldig fint område og brukbart utstyr! Nå har dem jo også oppgradert studioet, så det har blitt helt knall! Har lyst til å gå et år til selv, liksom :P

Eneste som er litt kjipt er kor-timene som alle linjene er med på, men man har da ikke vondt av det heller, selv om det virker sånn akkurat der og da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på Mortenolbs anbefaling. Jeg gikk et par år før han, og da var det langt fra den standarden som er der i dag. Flinke lærere og fint miljø, og investerer du litt tid og interesse får du ekstremt mye igjen. :)

Kortimene er moro, hvis du gidder å prøve litt. ;) (Går du til kortimene med "kor suger" som instilling, så har du det kjipt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre sier bare gjør det !

Selv gikk jeg på Follo Folkhøgskole i Vestby. Fantastisk periode! Gode lærere der også. Gikk på bandlinjen der og hadde exbassisten til satyricon, Lars Nordberg, som bass lærer (han blir hyra inn, han er ikke endel av skolen). Alle instrumentene fikk innleide profesjonelle lærere. Bandutstyret er OK. Nytt i fjor da jeg gikk der. Studio er også nytt. Vi fikk studio opplæring av en lærer fra NISS, og det var lagt av studio perioder i løpet av året.

Men der er få krav på folkehøgskoler, så oppholdet blir hva du gjør det til! Det er et viktig poeng. Vil du utvikle deg så er det opp til deg selv :)

Kortimer er også obligatorisk på Follo - det blir hva du gjør det til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.