Gå til innhold
ThunderbirdNorway

demping til basstrommer

Anbefalte innlegg

Håndkle eller ei pute liggende inntil slagskinnet funker fjell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes demperinger å få kjøpt som man klistrer på slagskinnet. Jeg er av den formening at man skal dempe trommene så lite som mulig men noe demping er ofte nødvendig like vel. Å legge en dyne inni basstromma, synes jeg er vel drastisk, men en pute eller litt skumgummi er i verste fall nok hvis det ikke holder med demperingene.

http://www.trommeslager.no/article_info.php?articles_id=11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som de sier, litt skumgummi eller kanskje et badehåndkle eller liknende ting. Demper du for mye så har du ikke mye "trommelyd" igjen i tromma, men bare dunkelyd. Det finnes produkter som dette å få kjøpt, jeg har noe liknende og det funker også fint :) Ellers må moongel være den mest geniale oppfinnelsen til trommer jeg har sett på en stund...men det er ikke til basstromma da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moongel tvila eg på vil finku sida skinnet er vertikalt. Berre legg ei vanleg sovepute inni så endene på putene treff kvar sitt skinn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er vanlig om dagen, er ferdigdempede skinn, sånn som Evans EQ eller Remo Powerstroke. Evt rull opp et håndkle og legg inntil slagskinnet. Det dette gjør, er at etterklangen blir kortere, ikke at lyden blir laveren, noe som er formålet til de fleste dempemetoder, med mindre vi snakker mesh heads

Endret av mrj

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne kjøpte trommisen i bandet vårt med stort hell.

Den dempet lyden endel men vi har forsatt ei liten pute mot slagskinnet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.