Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mic eller DI-boks?


Deformed

Anbefalte innlegg

Jeg liker å spille inn litt småting på pcen. Ikke fordi det nødvendigvis skal høres så pent ut, men mest for å spille inn f.eks. riff slik at jeg kan ta dem frem senere/før jeg skal på øving sånn at jeg faktisk husker dem (er fæl til å glemme ellers). Til nå har jeg gjort dette med en ultracrap pc-mic, men lurer på om jeg skal avansere til noe bedre. Så slo det meg at jeg har en "Red Box DI out" innebygget i forsterkeren min. Kan jeg plugge den rett inn i "line in" på lydkortet? Funker det bedre enn en middels halvgrei mic?

Hvis jeg skal ha mic må jeg vel ha linjemikser også, så det blir litt stress. Men hvis det låter 1000 ganger bedre skal jeg vel kunne ordne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnome: hele poenget med en DI-boks er at den konverterer gitarsignalet (ustabile, svake greier) til et linjesignal, så å putte den i mic inngangen vil vel lede til ekstrem forvrengning ;)

Ellers var det vel ingen som nevnte mic i line inn?

Hvor får man tak i XLR til minijack plugger da? Mitt lokale musikksenter? Eller finnes det en superlur måte å koble til DI-boksen til line in som jeg burde vite om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erm, en DI box forsterker ikke signalet i seg selv, så å si at du har DI, betyr at du har et isolert, balansert signal. Du kunne jo ha hatt en passiv DI ;)

Ellers, mic signal rett i line-in'en vil nok på billige lydkort også føre til forvrenging, for for å et greit innsignal må du drive preampen relativt hardt, for en mik lager ikke mye lyd av seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.