Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe 9 volt adapter, hvor?


M55ikael

Anbefalte innlegg

Vil anbefale deg å kjøpe regulert strømforsyning, f.eks. Boss PSA. Det kan spare deg for mye støy og frustrasjon.

Støtter denne. Og om du skal ha strømforsyning til flere pedaler bør du ha en med isolerte utganger, f.eks Cioks Schizophrenic.

Edit: Hvor man kjøper det... ja si det.. "plystre-plystre" ^_^

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv dårlig erfaring med 9V-adapter fra Clas Ohlson, både med enkeltpedaler og daisychain. Jeg opplevde mye støy og piping, som ikke hadde noe med strømkretsen her i huset å gjøre, da det var slik overalt. Like greit å gå for en ordentlig strømforsyning med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å bruke første beste adapter jeg finner når jeg trenger ett, og det er har flere ganger vært et clas-adapter, og har funket fjell det. Aldri vært plaget av støy eller noe som helst :)

Clas har dette f.eks

eller dette

Om du bare har en pedal eller to ville jeg gått for et slikt ett. Skal du etterhvert ha mange pedaler så ville jeg kanskje gått for noe mer "ordentlig". Det nederste adapteret har jeg selv brukt live ved flere anledninger uten problemer i det hele tatt, da til en pedal og en pedaltuner med daisychain mellom.

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nærmere 10 pedaler fra MXR, Fulltone, Boss etc. Har faktisk brukt batterier inntil nå, da jeg ikke liker hauger med ledninger (har nok fra før). Noen anbefalninger til adaptere med flere uttak?

Hvor mye koster så denne Cioks Schizophrenic Rocktrond?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med hverken brettet eller strømforsyninga du linker du linker til. Brukte et Boss BCB-60 et par år, og det funka fint så lenge det varte. Har også brukt T-Rex Fueltank Classic og Chameleon strømforsyninger, men ettersom jeg har et par pedaler som er litt sære på strøm, er det nå Voodoolab PedalPower som gjelder for meg. Alt funker bra med den.

Fueltank Classic (pent brukt) og Fueltank Chameleon (bare pakket ut og testet) kan jeg selge hvis du er interessert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke detaljert kunnskap om de sound1 produktene du linker til - men om du vil være så sikker som mulig på å ungå problemer med støy så er filtrert strøm og isolerte utganger kluet! Det står bl.a om det i Voodoolab linken Audun postet.

Du burde sette opp en oversikt over hvilke pedaler du har og hva disse krever av strøm - så blir det lettere å gi råd om hva som er riktig for deg.

Men uten å vite eksakt hva du har vil jeg si at det kan se ut som de beste valgene er:

- Cioks DC10

- VoodooLab PedalPower 2

Begge disse vil kunne forsyne de aller fleste pedaler så lenge det ikke er behov for AC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en god adapter, så har du den en stund.. Jeg har vel ikke kjøpt adaptere/strømforsyninger på flere år nå. Har enten hatt gamle mine, eller fått de med pedaler som jeg har kjøpt brukt. endte opp med 4-5 9V adaptere til slutt, og ga de vekk sammen med pedalene jeg solgte igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.