Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

En venn skal ha seg bassforsterker, men har ikke profil her. Han har en forsterker som ikke spiller høyt nok i det tatt og trenger nå en forsterker som han kan bruke sammen med bandet. Vi spiller høyt så det må være en med futt. Han har ikke et høyt budsjett i det hele tatt maks 3000kr. Han så på denne:Min lenke.

Er denne fin eller er det noen bedre etter deres mening? Takker for alle svar :)

Ps: vet ikke om jeg plasserte tråden riktig det er bare å flytte den.

Endret av A son of Granny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

En venn skal ha seg bassforsterker, men har ikke profil her. Han har en forsterker som ikke spiller høyt nok i det tatt og trenger nå en forsterker som han kan bruke sammen med bandet. Vi spiller høyt så det må være en med futt. Han har ikke et høyt budsjett i det hele tatt maks 3000kr. Han så på denne:Min lenke.

Er denne fin eller er det noen bedre etter deres mening? Takker for alle svar :)

Ps: vet ikke om jeg plasserte tråden riktig det er bare å flytte den.

ser fin ut den da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

150w på bass er ikke all verden, men det kommer naturligvis an på hvør høyt dere egentlig spiller. Definisjonen av høyt kan jo variere sterkt. Hva er det han har fra før?

Generelt sett skjærer også kanskje 4 * 10 tommere gjennom bedre enn 1 * 15".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har en hartke 15 watt. Dette var hans første når han ikke visste at skulle være med i band, derfor størrelsen. Vi trenger noe som spiller rundt 4 til 5 ganger høyere enn hartken. Mer gjør jo ingen ting :) Tror dere den holder? Hvis ikke er det noen andre forslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har spillt på en slik en, jeg var nybegynner på bass og var veldig fornøyd. Men vi spillte pop/world og jeg spillte alltid med absolutt reinlyd, med bass stemt i H.

Det betyr ikke at denne ikke passer til rock/metall men jeg kan tenke meg at en rørforsterker (Ampeg) med 4x10" kasse er bedre da.

Til hans budsjett anbefaler jeg denne Marshallen.

150W må vel holde i de fleste anledninger, jeg vil tro man "holder følge" med en 50W gitar sterker, skrudd temmelig langt opp.

Endret av jonta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lette litt rundt og fant ikke noen rørbassforsterker med 4x10 til denne prisen (sikkert bare jeg som leter dårlig). Var det noen spesielle du tenkte på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lette litt rundt og fant ikke noen rørbassforsterker med 4x10 til denne prisen (sikkert bare jeg som leter dårlig). Var det noen spesielle du tenkte på?

Du finner nok ingen røramp som passer godt til bass i den prisklassen som spiller veldig høyt. Ifht. hva han har fra før, vil nok den Marshallen høres mye bedre og trøkke adskillig mer, så det er nok ingen dum ide å sjekke ut den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers kan kanskje dette være verdt å sniffe på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager, jeg var litt utydelig. Jeg mente, gå for Marshallen. En Ampeg vil nok koste det 3-4 dobble :ninja:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: Sorry, leste feil. Lillebroren til den spiller dritlavt. Denne spiller noe bedre, men sliter litt med å kutte gjennom i lydbildet når gitarene vrenger litt, samt at jeg synes den har litt lite definert lyd.

Ville nok heller sett på Ashdown-toppen her på forumet som det ble linket til. Trenger litt effekt for å drive en 15" skikkelig.

Endret av Duckling

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.