Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarforsterker til 2500!


Anbefalte innlegg

Tenker på ny amp selv, som en oppgradering fra en Cube 20X. Drømmen er jo en Marshallstack, men som soveroms-rocker har jeg forstått at hverken behovet eller muligheten er der. Når det kommer til lyd så er jeg ute etter AC/DC når jeg spiller på SG'n og SRV når straten er i bruk. Dermed er jo Marshall det som må ligge nærmest det jeg trenger. Vil denne Fender'n komme i nærheten av marshall-lyden til f.eks. en Class 5?

Uansett, saken er at jeg er møkklei Cube'n! Spesielt når jeg bruker straten så høres det ut som den skrangler i stykker med en gang volumet er over halvveis. Tror høytaleren er sprengt, så for å få lyd som ikke er "vrengt" (og ikke som i god gitar-vreng) må jeg skru ned bass'en på EQn til 3. Dette kommer spesielt frem når jeg spiller trommebeats igjennom loop-pedalen. Noen forslag til hva som kan være galt?

Jeg oppgraderte fra cube 60 til mustang 2 og jeg får ikke sagt hvor mye jeg elsker den forsterkeren, Og vel den har jo 2 marshall forsterkere innebygget så skulle være fullt mulig og få til en god ac/dc lyd. Den klarer og få både sg'n og tele'n min til og få en grei ac/dc lyd, og ganske close srv lyd på telecasteren :) Er en god del videoer ute på youtube jeg vil anbefale deg og titte på :) Forklarer en god del der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tenker på ny amp selv, som en oppgradering fra en Cube 20X. Drømmen er jo en Marshallstack, men som soveroms-rocker har jeg forstått at hverken behovet eller muligheten er der. Når det kommer til lyd så er jeg ute etter AC/DC når jeg spiller på SG'n og SRV når straten er i bruk. Dermed er jo Marshall det som må ligge nærmest det jeg trenger. Vil denne Fender'n komme i nærheten av marshall-lyden til f.eks. en Class 5?

Uansett, saken er at jeg er møkklei Cube'n! Spesielt når jeg bruker straten så høres det ut som den skrangler i stykker med en gang volumet er over halvveis. Tror høytaleren er sprengt, så for å få lyd som ikke er "vrengt" (og ikke som i god gitar-vreng) må jeg skru ned bass'en på EQn til 3. Dette kommer spesielt frem når jeg spiller trommebeats igjennom loop-pedalen. Noen forslag til hva som kan være galt?

hva er prislappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye penger jeg tenker å bruke på amp? Opp til 5000 tenkte jeg, men det blir ikke før til sommeren. Må vente til økonomien er litt bedre. Skal til USA i februar, men det er jo ikke barebare å ta med seg en amp hjem dessverre.

Endret av Erdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye penger jeg tenker å bruke på amp? Opp til 5000 tenkte jeg, men det blir ikke før til sommeren. Må vente til økonomien er litt bedre. Skal til USA i februar, men det er jo ikke barebare å ta med seg en amp hjem dessverre.

en god mesa/boogie combo eller en transatlantic er da ikke noe problem å få med hjem? tre ganger så billig der også.de er bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en god mesa/boogie combo eller en transatlantic er da ikke noe problem å få med hjem? tre ganger så billig der også.de er bra!!

En combo veier normalt mellom 20-30-40kg..

Det blir mye stress + en del overvekt å betale for.. og overvekt er DYRT.

+ at man trenger en omformer ++++

Ikke verdt det imo..

Å sende en amp med posten er faktisk billigere enn å betale overvekt, så vidt jeg vet.. =p

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Beklager dobbelpost, men hva med Laney Cub-Stack? 15 eller 1 W og etter Sandvika Musikksenter AS med lyd lik "god gammel Marshall vreng". Noen erfaringer?

Jeg er i allefall veldig fornøyd med mitt Laney Cub Stack...

God tone på både clean & vreng, fin romklang.

Den gjør seg enda bedre med en liten kompressor foran, men ikke noe absolutt must.

Jeg kan ikke se at man får noen vesentlig bedre rørforsterker som gir god clean OG vreng for de 3k jeg betalte...

Jeg likte vrengen på Marshall Class-5, men cleanlyden var i min mening ikke-tilsteds-nærværende (det var så lavt at man knapt hørte den da :-)

Endret av wossname
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.