Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson SG Angus Young Signature - Fake?


Erdal

Anbefalte innlegg

Du ser at det er metriske gjenger på bridgen med det blotte øyet? Bra falkeblikk...

Det er vel mer utførelsen på stilleskruen man finner igjen på metriske typer det siktes til her da.

Bra at mange har rapportert - da får vi regne med at annonsen sperres snarest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en e-post fra en som har vært i kontakt med selger. Det viser seg at selgeren ikke selv var klar over at det dreide seg om en kina-kopi, og dermed selv har blitt lurt. Selgeren opplyste også at han hadde mottatt en rekke ufine e-poster angående annonsen.

Det er jo verdt å merke seg at selgere av slikt utstyr ikke nødvendigvis er klar over at de selger kopier, da de selv kan ha blitt lurt. Dermed er det ikke nødvendigvis noen god idé å skjelle ut, eller beskylde selger for svindel sånn umiddelbart. Hvis man heller opplyser selger om at objektet er en kopi, hvorfor det er en kopi og hvilke lover og regler som gjelder for slikt, vil jo ærlige folk trekke, eller endre annonsen sin. Slik som selger i dette tilfellet gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tenkte jeg måtte lage en profil her på forumet for å kunne komme med en kommentar til det som har foregått på denne tråden den siste tiden.

For det første rette en takk mot Greener ettersom han er den eneste personen som har vært i konstruktiv dialog med meg.

Til saken:

Jeg har det siste døgnet fått en rekke ubehagelige e-mail, fra brukere av dette forumet, som jeg ble meget forbauset over ettersom jeg ikke hadde regnet å bli anklaget for å bøffe folk.

Gitaren det gjelder kjøpte jeg selv etter bursdagen min, og har ikke hatt noe problem med gitaren, og ettersom jeg hadde en Epiphone SG fra før, så kunne jeg både høre og se at den modellen som er aktuell i denne diskusjonen var av bedre kvalitet, så jeg gikk ut ifra at det var en original.

Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å beklage ovenfor de som ble opprørt grunnet annonsen, siden jeg kan skjønne at slike annonser er til furstrasjon for flere som har brukt større penger på gitar, men det gir allikevel ikke de individene tillatelse til å sjikanere meg på grunnlag av noe jeg selv ikke var klar over.

Jeg synes det er greit det dere gjør for å hjelpe og beskytte folk imot piratkopier, men legg heller dette på et lukket forum hvor kun folk som vet å ta kontakt på folkelig måte har tilgang, ettersom "skyt først, spør etterpå" ikke er en god måte å få gjort noe konstruktivt på.

Mvh

John

PS:

Jeg er han som prøvde å selge gitaren! ;)

EDIT:

@fleskefinn: Hadde fått mail over en todagersperiode og jeg sjekket først mailen i dag...

Endret av itwasntme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre.

Vil først si at jeg ikke har sendt noen mailer til deg, men at jeg kun henvendte meg til finn. Men før jeg tar alt for god fisk så lurer jeg litt på hvorfor nummeret i annonsen står i navnet til en annen person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit det dere gjør for å hjelpe og beskytte folk imot piratkopier, men legg heller dette på et lukket forum hvor kun folk som vet å ta kontakt på folkelig måte har tilgang, ettersom "skyt først, spør etterpå" ikke er en god måte å få gjort noe konstruktivt på.

Litt av poenget er vel at brukere av forumet skal lett kunne se om varen i en annonse er ekte eller ikke, ellers hadde det nok aldri blitt oppdaget.

Det er greit at du selger denne i god tro, men du må nok tåle å få et par krasse mailer, da du prøvde å selge en kopi som om det var "the real deal", uansett om du trodde på det eller ikke. Du har blitt lurt, ta det som en mann.

Vil bare understreke at jeg ikke har sendt deg noen mail, så ikke denne tråden før nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte deg en mail, men den var ikke "krass" på noen måte. Jeg lurte på hvorfor det sto Epiphone bridge på gitaren, hvorfor det ikke var originalt plekterbrett i henhold til AY signaturen og jeg lurte på om gitaren kunne være en kinafake. Sendte også en mail til Finn, noe jeg uten unntak gjør når jeg ser fake Gibson på sidene deres, ueavhengig om det er bevisst svindelforsøk eller "i god tro".

Synes virkelig synd på deg for å ha blitt lurt til å kjøpe en kinafake. Det er utrolig viktig å sette seg inn i Gibson modellene før en kjøper på nett, spesielt fra utlandet. Det finnes noen "høkkerter" som driver å tar inn slik dritt til Norge også. Ved annengangs salg finnes ingen garanti for at disse ikke blir solgt som original, og da helst til folk som ikke er kjent med Gibsonfamilien, for en "drømmepris" for selger. Noen som fremdeles synes at Kinafake er helt OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte deg en mail, men den var ikke "krass" på noen måte. Jeg lurte på hvorfor det sto Epiphone bridge på gitaren, hvorfor det ikke var originalt plekterbrett i henhold til AY signaturen og jeg lurte på om gitaren kunne være en kinafake. Sendte også en mail til Finn, noe jeg uten unntak gjør når jeg ser fake Gibson på sidene deres, ueavhengig om det er bevisst svindelforsøk eller "i god tro".

Synes virkelig synd på deg for å ha blitt lurt til å kjøpe en kinafake. Det er utrolig viktig å sette seg inn i Gibson modellene før en kjøper på nett, spesielt fra utlandet. Det finnes noen "høkkerter" som driver å tar inn slik dritt til Norge også. Ved annengangs salg finnes ingen garanti for at disse ikke blir solgt som original, og da helst til folk som ikke er kjent med Gibsonfamilien, for en "drømmepris" for selger. Noen som fremdeles synes at Kinafake er helt OK?

Ikke jeg i hvert fall, men det er stadig vekk de som forsvarer disse Kina-kopiene, og mener det er helt greit hvis man opplyser om at det er kopier når man annonserer dem. Ikke alle gjør det, som vi ser, så noen blir lurt. Det er også mange av disse kopiene som er mye vanskeligere å se at de er kopier enn den som er aktuell her.

Synd for itwasntme at det gikk ut over ham denne gangen, men så lenge folk i vesten importerer disse, og så lenge kineserne får lov å fortsette produksjonen, er han ikke den siste som blir lurt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra innlegg fra greener her. Det må da gå an å stille spørsmål, gjerne kritiske sådanne også, men ufine/ubehagelige/truende osv mail, sendt til noen man ikke aner hvem er, og som man heller ikke vet om er offer eller luring... Tommel ned fra denyeverything.

Tenk deg at du selv legger ut en gitar du tror er det den utgir seg for å være, og så får du ikke bare påpekt at du er blitt grundig lurt, men du blir skjelt ut i tillegg. Ikke noe særlig hyggelig vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.