Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitalele


o2903

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke av eneste elektrisk ukulele somer diskvare i Norge. Dessuten er jo det du beskriver en halvskala elgitar som egentlig ikke har noe med ukulele å gjøre i det hele tatt. Ser for meg at det nærmeste er en Hello Kitty mini, eller en Mini RG. Det finns.

Det er på tide å fortelle folket om det er en kassgitar eller en elgitar du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke av eneste elektrisk ukulele somer diskvare i Norge. Dessuten er jo det du beskriver en halvskala elgitar som egentlig ikke har noe med ukulele å gjøre i det hele tatt. Ser for meg at det nærmeste er en Hello Kitty mini, eller en Mini RG. Det finns.

Det er på tide å fortelle folket om det er en kassgitar eller en elgitar du er ute etter.

Hvorfor så aggressiv Castor? Litt for mye igår kveld?

Men JO det er noe som heter guitalele.. har vært borti en for en stund sida, har 6 strenger men er jo bare en mini gitar i barnestørrelse.

En slik, helt forferdelig å spille på, men det finnes altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meningen å bli oppfattet som aggresiv, og jeg er i fin form, jeg. Ikke fyllesyk i det hele tatt, men hvis man er det når man leser innlegget mitt, så er det klart at det kan oppleves krast?

Det at det finnes guitarlele, vet jeg godt, særlig siden jeg eier en, men det er en kassegitar uten mikrofon. Det er ikke det trådstarter spør etter. Jeg forsøkte bare å finne ut hva trådstarter skal ha- en liten elgitar, eller en liten kassegitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet er lett tilgjengelig her i Norge, er som sagt en Yamaha guitarlele. Den har ikke pickup, men det er i og for seg ikke noe problem å montere inn en piezopickup i den. Det innebærer at man har en drill, og kan bore på et par hull. I tilegg må man slipe ned sadelen tilsvarende tykkelsen på pickupen.

Jeg vet Gjøvik musikk selger denne. Jeg kjøpte min der.

De selger på nettet, og er en butikk man trygt kan handle hos. Glimrende service.

Pickupen monterte jeg selv.

Hvis du ikke vil gjøre det selv, og klarer å skaffe deg en relativt rimelig piezo, vil pickupen og montering koste mer enn det guitarlelen koster. Det er forresten et helt kurant instrument, men hvis jeg skulle ha en liten gitar, ville jeg ha kjøpt en ukulele. De er morsommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så har du egentlig et poeng, for å være helt ærlig, men så anbefaler jeg også at han også sjekker ut en ukulele. Har man pølsefingre som meg er en sånn guitarlele ikke videre praktisk, og heller ikke så veldig sjarmerende lydmessig som en ukulele. Men vil han ha en liten gitar, så kan han da gjerne få ha det for meg. Den guitarlelen jeg har er stemt i F natura, og jeg klarer bare å spille på den med åpne akkorder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.