Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stemme gitaren ned en halvtone


antos

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

A stemme ned en halvtone på en gitar med fast bro vil i de fleste tilfeller være ekstremt lite kritisk. Og det er ikke verre en å prøve. Tar et halvminutt å stemme ned. Kanskje du vil føle at strengene føles litt slappe, men det venner du deg til på ytterligere et halvt minutt. Har aldri opplevd at intonering blir rævkjørt av en så moderat nedstemming, i verste fall vil man kanskje justere bittelitt på strengehøyden - noe man ikke bør være redd for å prøve selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? Er det mest vanlig fordi du bruker det da el? Jeg kjenner ingen som bruker så tynne strenger.

Han skriver jo at han har stemt den i vanlig stemming, altså E standard. Er da svært få som sitter med 0.12/13 på vanlig tuning på en LP. :rolleyes:

Edit: og nei, jeg bruker aldri 0.9. :) Bruker selv 0.10 og 0.12, spiller D standard og Drop A / C for øyeblikket.

Endret av xyzler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skriver jo at han har stemt den i vanlig stemming, altså E standard. Er da svært få som sitter med 0.12/13 på vanlig tuning på en LP. :rolleyes:

Edit: og nei, jeg bruker aldri 0.9. :) Bruker selv 0.10 og 0.12, spiller D standard og Drop A / C for øyeblikket.

jeg bruker 0.12 i vanlig tuning på en LP.

For meg, er 0.09 og 0.10 alt for tynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.