Web Analytics
Jump to content

Stemme gitaren ned en halvtone

antos
 Share

Recommended Posts

• Replies 40
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

A stemme ned en halvtone på en gitar med fast bro vil i de fleste tilfeller være ekstremt lite kritisk. Og det er ikke verre en å prøve. Tar et halvminutt å stemme ned. Kanskje du vil føle at strengene føles litt slappe, men det venner du deg til på ytterligere et halvt minutt. Har aldri opplevd at intonering blir rævkjørt av en så moderat nedstemming, i verste fall vil man kanskje justere bittelitt på strengehøyden - noe man ikke bør være redd for å prøve selv.

Javel? Er det mest vanlig fordi du bruker det da el? Jeg kjenner ingen som bruker så tynne strenger.

Han skriver jo at han har stemt den i vanlig stemming, altså E standard. Er da svært få som sitter med 0.12/13 på vanlig tuning på en LP. :rolleyes:

Edit: og nei, jeg bruker aldri 0.9. :) Bruker selv 0.10 og 0.12, spiller D standard og Drop A / C for øyeblikket.

Edited by xyzler

Han skriver jo at han har stemt den i vanlig stemming, altså E standard. Er da svært få som sitter med 0.12/13 på vanlig tuning på en LP. :rolleyes:

Edit: og nei, jeg bruker aldri 0.9. :) Bruker selv 0.10 og 0.12, spiller D standard og Drop A / C for øyeblikket.

jeg bruker 0.12 i vanlig tuning på en LP.

For meg, er 0.09 og 0.10 alt for tynt.