Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickups støy


antos

Anbefalte innlegg

Er det slik at pickups som står i Fender Stratocaster Classic Player 60s skal støye mer pga mest mulig etterligning fra 60 tallet? Kom over en artikkel for en stund siden hvor jeg syns jeg leste noe slikt, finner den ikke igjen nå. Merker at CS'en min støyer mer enn mine andre gitarer. Er ikke brumming, men mer en høyere frekvent lyd på alle pickupene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det skal den i utgangspunktet ikke, Jeg er ikke nevneverdig plaget av støy fra min, men det er klart at singlecoiler støyer mer enn humbuckere. Og "vintage" type singlecoiler støyer kanskje mer enn mer moderne.

Likevel støyer som sagt ikke min CP '60 noe særlig. Selv ved ganske hardt gain-pådrag og volum. Den er heller ikke ekstra skjermet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at pickups som står i Fender Stratocaster Classic Player 60s skal støye mer pga mest mulig etterligning fra 60 tallet? Kom over en artikkel for en stund siden hvor jeg syns jeg leste noe slikt, finner den ikke igjen nå. Merker at CS'en min støyer mer enn mine andre gitarer. Er ikke brumming, men mer en høyere frekvent lyd på alle pickupene.

Det står Fender Custom Shop '69 pups i Classic Player 60s modellen. Utrolig bra "low output" mic'er, men som singlecoil flest kan de støye...spesielt hvis du står i nærheten av "støykilder" (som nære amp'en etc.) Det hjelper å utføre en skjerming (prøv å google litt om evnet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ja er ganske sikker på det er forstyrrelser fra andre elektriske ting som virker inn i og med at jeg har det omtrent i alle gitarene mine. Men dersom det hadde vært jordingsfeil i gitaren, ville da lyden vært mer en lav brumming enn høyfrekvent susing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis støyen nesten blir borte når du setter pickupvelgeren i posisjon 2 og 4 er det pickupene som fanger opp støy. Hvis støyen er like plagsom i alle posisjoner (pickupvelgeren) og med andre gitarer utstyrt med humbuckere ville jeg begynt å kikke på forsterker, effekter og kabler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ja er ganske sikker på det er forstyrrelser fra andre elektriske ting som virker inn i og med at jeg har det omtrent i alle gitarene mine. Men dersom det hadde vært jordingsfeil i gitaren, ville da lyden vært mer en lav brumming enn høyfrekvent susing?

Brumming- jordingsfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvis støyen nesten blir borte når du setter pickupvelgeren i posisjon 2 og 4 er det pickupene som fanger opp støy. Hvis støyen er like plagsom i alle posisjoner (pickupvelgeren) og med andre gitarer utstyrt med humbuckere ville jeg begynt å kikke på forsterker, effekter og kabler.

"The 69's are not reverse wound, reverse polarity, so there will be hum at positions 2 and 4"

Kom over noen artikler om Classic Player 60s og ser at dette går igjen, noe som forøvrig kan stemme med mine erfaringer. Standard Straten min blir rolig i posisjon 2 og 4, men dette er også en mer moderne gitar enn cp 60s. Har forresten funnet støykilden som har plaget meg - spotene i huset. Ble en enorm forskjell dersom jeg mørklegger huset, men hva er vel mer rock n roll enn å spille i mørket? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.