Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Har kjøpt anlegg!! :D


The_Lobster

Anbefalte innlegg

Man skal ikke undervurdere betydningen av Kabler!

Jeg kjøpte for en tid tilbake to Monster Instrument Cable for 1000 kr(hvorav 350 var frakt), og jeg merker forskjell fra Monster Cable til KlotzNeutrik. Spørsmålet er om forskjellen er verdt de ekstra hundrelappene? Tja. Selv om jeg hører litt forskjell, så er det vel heller tvilsomt om skrubben i salen gjør det. Men de ser tøffe ut, er veldig gode å kveile, og unlimited lifetime warranty er gode greier.

Når det kommer til HiFi-anlegg, så...vel. Jeg tror ihvertfall du skal ha et hysterisk godt øre for å rettferdiggjøre kabelkjøp til 60.000 flis.

Men gode kabler trenger ikke koste skjorta! Og gode kabler er nødvendig for et godt sluttresultat! Lampettkabelen kaster man og sier Du er det svakeste ledd, adjø, inn med nye freshe Monster eller Tara Labs eller hva faen, og ping, så er det ihvertfall ikke DER problemet ligger, ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monster Instrument Cable har jo livstidsgaranti og alt det der, så der kan jeg forstå at de blir litt dyrere, men kabel til mange tusen er jo bare tull. 60k er rett og slett sykt, det er sann som folk med alt for mye penger kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal ha kabler til 60k, og resten av anlegget i proposjonal verdi, ja da er det jo nesten som at man kan leie inn artistene til å spille live i stua istede!

Headphones <3

Kan høre så høy musikk du vil uten at naboen kommer på døra..

Jeg har Koss og elsker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skal man med så bra annlegg?

Er det ikke bedre å kjøpe et bra headset?

stor forskjell på et godt anlegg og et godt headset.. Du kan få noe av den samme følelsen, og nok mer "nærhet" om du i tillegg til headsettet har en sub, og kanskje en av de stolene som vibrerer med musikken. Men jeg selv foretrekker absolutt stereoanlegg.

Og nettrom: dette blir litt som vi diskuterte (om det kan kalles en diskusjon..) for en stund tilbake. Når det kommer til 20.000,- klassen i anlegg får du ikke like mye bang for the buck som i et anlegg til 5k. Joda, det er nok en liten forskjell i kabler til 5000 og 60000, men den er liten. Da har du lagt 55000 i det liiiiiillle ekstra for at du kanskje skal bli helt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får gleden av å slippe å undres over alle detaljene du vet er der, men du ikke kan høre. Du slipper å irritere deg over slurvete bass og døll diskant, du slipper forvrengning i lyden hvis du vil spille litt høyt. Du trenger ikke spille jordskelv i kåken for å kjenne det litt. Ahh, så deilig! (jeg har det billigste anlegget du får fra hifiklubben. Kjøpt på tilbud... Yeah....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hva angår HiFipushere er det mye rart, en del har peiling mens en del kommer inn på et standard hifiselgerkurs hos en av de større kjedene på grunn av at de har et eller annet årskurs fra BI eller lignende.

Var innom HiFi-Centeret her om dagen..

Holdt på å le meg ihjel av de altfor utilslørte salgstriksene til selgeren der, som holdt på og overtale en kunde.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.