Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Har kjøpt anlegg!! :D


The_Lobster

Anbefalte innlegg

Ooohhh, er så happy! :P

Har kjøpt meg anlegg nå for omtrent alle sommerjobbpengene.. men det var verdt det!!

Oppsettet er:

NAD C 320BEE forsterker

NAD C 521BEE cd-spiller

NAD C 422 tuner

og to gromme Bowers & Wilkins DM602 S3 høyttalere med 7" bass, nautilus diskant og kevlar mellomtone.. :D

Har oppdaget musikken på nytt igjen.... :mrgreen:

Har aldri hørt f. eks. Pink FLoyd plata mi i et så detaljert lydbilde og i perfekt balanse.....

Sorry, måtte bare få uttrykke min glede! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.... Kabler til 60k ja.... Før det første betaler man rundt 59500 kroner for mye i og med at materialene ikke er spes dyre pluss produksjonskosten er minimal siden vi ikke snakker om noen lange lengder, så her betaler man for navnet og "æren" Er ikke mye ære igjen i mine ører etter å ha testet ut slike dyre kabler litt. Har testet ut Taralabs sin toppserie med en frekvensanalyser her på jobben og stort sett alt de sier den kabelen er er 75% tull. De siste 25% skal de ha for god og innovativ design som funker til en viss grad, men når den kvisete fyren bak kassa på HiFi-klubben forteller meg at jeg får bedre og mere bass av kabelen da ser jeg meg nødt til å bite tennene hardt sammen og konsentrere meg skikkelig om å ikke skrike høyt og lenge. Slikt provoserer meg skikkelig. Det dummeste er å høre de ro seg bort etter å ha blitt konfrontert med spørsmål de ikke kan svare på.

Finnes bra folk på HiFi kjedene rundt om kring, er ikke det, men inntrykket mitt av alle som jobber i komersielle kjeder og butikker som f.eks. HiFi-klubben kan ikke nok om det de holder på med.

Jeg kikket leeeenge rundt om kring i forskjellige butikker før jeg kjøpte anlegg. Forsterkeren min er fra HiFi-klubben, men den har gjort det meget bra på tester her hjemme og ute på kontinentet. Resten kjøpte jeg av en liten ildsjel nede i Grimstad tror jeg. Er meget fornøyd med resultatet.

Så min erfaring med HiFi-produkter generelt er at man betaler veeldig mye mer en man får, men verden vil bedras, så folk går berserk og svir av hele ukelønna på en gang desverre... ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt skeptisk når det kommer til kabler. Det blir sagt mye sprøyt, og det er mange kabler som har en latterlig høy pris, uten at kvaliteten skulle tilsi det. Samtidig er jeg også skeptisk til målingsteknikkene som blir brukt for å vurdere kabler - jeg ser ingen grunn til at samtlige faktorer som påvirker lyden skal ha blitt målt av et eller annet apparat (eller flere apparater, for den saks skyld), og jeg er overbevist om at jeg hører forskjell på forskjellige typer (dyre) kabler, noe som også har blitt vist i diverse blindtester jeg har foretatt. Som et lite tillegg; selv om selve fremstillingskostnadene ved kabler og annet hifiutstyr ofte ikke er særlig høy i forhold til utsalgspris, ligger det ofte et uhorvelig antall timer med forskning og utvikling bak.

Hva angår HiFipushere er det mye rart, en del har peiling mens en del kommer inn på et standard hifiselgerkurs hos en av de større kjedene på grunn av at de har et eller annet årskurs fra BI eller lignende.

Greasykid: en entusiast i Grimstad? Patos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et lite tillegg; selv om selve fremstillingskostnadene ved kabler og annet hifiutstyr ofte ikke er særlig høy i forhold til utsalgspris, ligger det ofte et uhorvelig antall timer med forskning og utvikling bak.

Men skal forbrukeren betale for fremstillingskostnader som kanskje ikke har særlig innvirkning på sluttproduktet? Vet det ligger mye prøving og feiling i utvikling. Holder på med det samme selv. Til og med med kabler, men dog ikke til HiFi-bruk. Jeg tror i hvert fall at bak alt dette ligger det en noe kynisk markedsføring som spiller veldig mye på folks uvitenhet. Trist men sant.

Greasykid: en entusiast i Grimstad? Patos?

Nei, ikke Patos, men PM-audio som ligger rett utenfor Kristiansand. Litt dårlig hukommelse der... ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.