Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Yngtchie spiller fort i 40 sekunder


Yngtchie Blacksteen

Anbefalte innlegg

For all del, mer enn kurant. Flott lyd, lite vreng, slik at man faktisk hører hva du driver med. Da blir gjerne "små blemmer" avslørt, noe man kunne ha unngått ved å pøse på med effekter. Det er vel litt pompøst å si at det var "modig gjort", men i denne gitarheltsettingen er det vel det. Nok en gang, jeg er imponert, jeg.. :)

Når det er sagt, så blir så mange toner på så kort tid litt preget av akkurat det. Det er liksom ikke rom for å utvikle en spesiell tone, "swell", vibrato eller noe annet. Det ligger liksom i sakens natur. Slik er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, enig der. Kan vel innrømme at klippets natur grunner mer i at fingrene var i ganske god form i kveld, enn det å demonstrere de mange lyder man kan få ut av en slik gitar. ;)

Lyden er resultatet et bevisst forsøk på å finne en rund vrenglyd som ikke kamuflerer for mye av det man spiller, men som allikevel ikke gjør at det man spiller høres hakkete ut. Har holdt meg til lignende gitarlyd de siste par årene, og føler at det passer til det jeg spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker lyden selv, men har ikke brukt den til innspilling med backing tracks og slikt. Hva mener folket jeg burde forandre på for å høres bedre ut i en slik sammenheng?

Hmm, vanskelig å forklare, for meg høres lyden veldig "tørr" ut(ikke reverben altså) og endimensjonal , jeg liker mer liv i tonen. Det er nok gain skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker. Jeg tenkte litt over det som ble nevnt ang. gitarlyden, og prøver meg med clean boost for å gi litt mer trøkk og dybde.

Nye klipp kommer, men først skal det øves på litt andre ting. Hadde time over Skype med Martin Miller nå i kveld, og vi har jobbet videre på "Autumn Leaves", nå med traskebass, såkalt "walking bass". Helt ny verden for meg, men dette vil jeg få inn i fingrene. Er mange måter man kan spille fort på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.