Gå til innhold
xshorteyx

Ny Forsterker forslag?

Anbefalte innlegg

Heisann.

I dag ryker mitt 6505 halfstack ut til en heldiggris som kommer å henter forsterkeren i ettermiddag.

Er da på jakt etter noe rimeligere.

Er veldig åpen for både combo og topp bare det er innenfor en rekkevidde av 6 - 7 tusen kr.

Vil helst att det er en rørforsterker, men er åpen for andre ting også.

Vil også helst kjøpe brukt, en forsterker med god clean og som svelger pedaler på en fin måte.

Kunne tenke meg en forsterker til alt fra John Mayer til noe ala Guthrie Govan type fusion, med mulighet for å fikse metal-lyd gjennom pedaler.

Forslag noen ? :)

Endret av xshorteyx

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ENGL Screamer combo. Mye amp for pengene, imo.. Eller en brukt Marshall JVM combo. Er mulig å få tak i til 7k ca hvis du er tålmodig.

AC30 er jo fett, men det er etter min erfaring litt vanskelig å få noe særlig god metalvreng av dem. Selv med pedaler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ENGL Screamer combo. Mye amp for pengene, imo.. Eller en brukt Marshall JVM combo. Er mulig å få tak i til 7k ca hvis du er tålmodig.

AC30 er jo fett, men det er etter min erfaring litt vanskelig å få noe særlig god metalvreng av dem. Selv med pedaler..

Hm, jeg spilte konsert med AC50-stack, låt kanonbra det. Kan selvfølgelig det er noen forskjeller mellom dem, og jeg måtte booste med en vrengpedal, men låt helt kurrant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AC50 er gaanske mye mer high gain enn den vanlige AC30.

Har prøvd begge, og AC50 skal det ikke myye boosting til, mens AC30 fikk jeg bare ikke til å låte metal. :P

Skal du ha AC50, bør du teste den før kjøp. Da både cleanlyden og vrengen er veldig forskjellig fra den vanlige AC30.

Endret av Troll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo btw vurdere Korch Twintone også da.. Har ikke prøvd den, men hørt mye bra om de :)

Earfalas spiller jo mye Jazz og er avhengig av cleanlyd hvis jeg ikke tar feil.. Nevner det siden du nevnte John Mayer. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil legge til att jeg helst ikke er ute etter noe amp med den typiske britiske vrengen :P / Crunch, det blir for grumsette for meg.

Endret av xshorteyx

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.