Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har noe info om denne girtaren? Maya F330


andersio

Anbefalte innlegg

Hei, da jeg ville begynne å spille gitar, fikk jeg en gitar av min avdødde bestefar. Den var i dårlig stand, gamle strenger og både stål og nylon strenger :blink: Den ble ikke så mye brukt så da jeg fikk elgitar, gav/lånte jeg bort gitaren til broren min som også ville begynne å spille. Han leverte den til en gitarsjappe og de satt den skikkelig opp og byttet strenger på den. Og den har vært hos broren min siden. Siden jeg ikke spiller så mye el gitar, og den andre kassegitaren er crap spurte jeg broren min om jeg kunne få den tilbake siden han har begynt å studere og ikke har tid. Fikk den tilbake og den er en DRØM og spille på. Beste jeg har spilt på noen gang, den har fin lyd, low action og er mer lettspilt enn den andre kassegitaren og el gitaren min. Som sagt fikk jeg den av bestefar og jeg vet ingen ting om merket og jeg vet ikke hvor gammel den er. Søkte opp Maya på google og har så langt funnet ut at de ble lagd i Kobe Japan.

Det er som sagt en Maya F330. I lydhullet står det ''We made this guitar for the people who love guitar music'' Bak på hodet er det et klistremerke som det står MADE IN JAPAN på. Håper noen har info:)

Her er noen bilder.

post-5281-0-04989400-1293374744_thumb.jp

post-5281-0-03476400-1293374922_thumb.jp

post-5281-0-27541900-1293374985_thumb.jp

post-5281-0-27471500-1293375070_thumb.jp

post-5281-0-68333200-1293374840_thumb.jp

post-5281-0-39675000-1293375027_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gitaren har nok mye høyere verdi for deg enn noen andre. Bra da, at du synes den er kjempebra å spille på.

Japanske kassegitarer fra denne perioden er ikke verdt stort. Det har lite med kvaliteten å gjøre, de lagde masse fine gitarer på den tiden.

Det som kan endre på det, er jo om en eller annen gitarhelt/superstjerne bruker en sånn gitar i en periode. Da blir de nok fryktelig mye bedre, og salgsverdien øker voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Maya kassegitar selv (med nylonstrenger) som jeg har overtatt/ arvet fra min far. Etter hva jeg har hørt lå fabrikken til Maya i Kobe og ble totalødelagt under jordskjelvet på 90-tallet. (dette kan med fordel googles da jeg kun refererer til min hukommelse) Maya har også laget en del kopier av kjente Gibson el-gitardesign som f.eks SG. Det var en slik på finn.no for ei tid siden, da til en pris på rundt 2K. Jeg er godt fornøyd med kassegitaren min, og ungene har sålangt ikke klaget på lydkvaliteten til godnattvisene mine :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.