Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Celestion Greenback vs Wharfedale vs Celestion Alnico Blue


johs

Anbefalte innlegg

Blue.

Bare fordi at de er dyre betyr ikke at de er bedre!

Den saken vil jeg gi over til smak og behag..

Personlig syntes greenbackerne er greie, ser ingen grunn til heller å betale så mye for noen elementer som ikke er noe særlig "bedre" heller bare litt annen lyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi at de er dyre betyr ikke at de er bedre!

Den saken vil jeg gi over til smak og behag..

Personlig syntes greenbackerne er greie, ser ingen grunn til heller å betale så mye for noen elementer som ikke er noe særlig "bedre" heller bare litt annen lyd..

Ikke skjønner jeg hva det var som fikk deg til å tro at jeg mener at blues er bedre pga prisen, men jeg kan forsikre deg om at det slett ikke er tilfelle. Som alt handler det selvsagt om smak og behag, i hvert fall om man er oppe på et visst kvalitetsnivå. Således har Wharfedale meldt seg ut, og det står igjen greenback og blue. (Ordentlige) Greenbacks er fantastiske høyttalere, men som Gunnar sier, så er en stor del av lyden i en AC30 lyden av en AC30 gjennom blues. Klart noen syns greenbacks låter knall, men som regel syns jeg blues er veldig, veldig bra på Vox-lignende amper. Synd de spiller så høyt.

Endret av evergud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skjønner jeg hva det var som fikk deg til å tro at jeg mener at blues er bedre pga prisen, men jeg kan forsikre deg om at det slett ikke er tilfelle. Som alt handler det selvsagt om smak og behag, i hvert fall om man er oppe på et visst kvalitetsnivå. Således har Wharfedale meldt seg ut, og det står igjen greenback og blue. (Ordentlige) Greenbacks er fantastiske høyttalere, men som Gunnar sier, så er en stor del av lyden i en AC30 lyden av en AC30 gjennom blues. Klart noen syns greenbacks låter knall, men som regel syns jeg blues er veldig, veldig bra på Vox-lignende amper. Synd de spiller så høyt.

så du ville heller kjøpt en ac30c2 med greenbacks enn en ac30cc2 med wharfedale elementer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skjønner jeg hva det var som fikk deg til å tro at jeg mener at blues er bedre pga prisen, men jeg kan forsikre deg om at det slett ikke er tilfelle. Som alt handler det selvsagt om smak og behag, i hvert fall om man er oppe på et visst kvalitetsnivå. Således har Wharfedale meldt seg ut, og det står igjen greenback og blue. (Ordentlige) Greenbacks er fantastiske høyttalere, men som Gunnar sier, så er en stor del av lyden i en AC30 lyden av en AC30 gjennom blues. Klart noen syns greenbacks låter knall, men som regel syns jeg blues er veldig, veldig bra på Vox-lignende amper. Synd de spiller så høyt.

Han spurte bare i første post hva folk liker best så skjønner egentlig ikke hvorfor du kverulerer og prøver å "overtale" meg til å bruke blue?

Endret av Closetmonkey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke deg de prøver å overtale.. Tror bare folk reagerer på påstandene dine.. Eller ihvertfall måten de kom frem på :)

Jeg skjønner ihvertfall hvorfor Blues er dyrere. Samme gjelder egentlig det meste.. Det er ikke nødvendigvis bare pris som skiller, men hva du får for pengene..

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.