Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Edwards Les Paul modell!


Byljer

Anbefalte innlegg

Fet! Synd de ikke har naila kroppsfasongen denne gangen heller... :P

Sant nok, men med tanke på hva du får fra Gibson for tredobbel pris per i dag... En "high end" Edwards har jo omtrent bedre specs enn en Gibson Custom Shop :P Samt, bra treverk og usedvanlig bra byggkvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjøper jeg ikke sånn helt uten videre, gitt... Hvor billig mener du det går an å få en slik, ferdig importert inkludert alle utgifter/avgifter?

"Jeg tok vel litt kraftig i..." for å sitere Fleksnes :) Gitaren koster 105000 yen. Det tilsvarer kr. 7350,-. Så kommer det ca. kr. 1000,- i frakt. Alt i alt med 25% mva til Snylter'n (Staten) kommer gitaren på ca. kr. 10400,-. Når det er sagt, finn en selger som skriver halv pris på pakken for å få ned avgiften til Staten, eller finn en selger som sender som "gave" (avgiftsfritt) :lol: Så lenge det er en seriøs, japansk selger pakker de såpass godt at gitaren skal komme velberget fram.

Kr. 10400,- er heller ikke så verst med tanke på at "high end" Edwards er, ivertfall i min verden, langt bedre enn Gibson Standard av i dag. Jeg mener at du må opp på Custom Shop for å få tilsvarende kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alt i alt med 25% mva til Snylter'n (Staten)....

...finn en selger som skriver halv pris på pakken for å få ned avgiften til Staten

Er ikke snylter'n i dette tilfellet han som lever i det velferdssamfunnet vi tross alt har her i Norge, men som ikke vil betale sin del av kaka? ;)

(beklager at jeg rusler off topic her, men jeg greide ikke la være :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler moms med glede når jeg får glimrende service fra forhandler, som f.eks Thomann, prøvde nylig å bestille noe fra en Norsk nettsjappe og servicen suger så langt(nei ikke deg Trond) :)

Den nye Edwardsen ser sjef ut, men ville gjerne sett en plain top selv, er ingen fan av glorete burster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke snylter'n i dette tilfellet han som lever i det velferdssamfunnet vi tross alt har her i Norge, men som ikke vil betale sin del av kaka? ;)

(beklager at jeg rusler off topic her, men jeg greide ikke la være :) )

Hvis du ser bort fra at du betaler avgift på absolutt ALT du kjøper her i landet, være seg mat, kinobilletter, konserter, instrumenter, biler, PC, arbeidsgiveravgift(!), veiavgift, tobakksavgifter, alkoholavgifter, høy skatt på lønn, formueskatt, boligskatt....The list goes on and on and on, og da spesielt nå når vi har "Den Siste Kommunistregjering" på plass! Personlig synes jeg at vi betaler mer enn nok til Staten gjennom vårt daglige virke, så om de ikke får full uttelling på instrumenter folk velger å importere, ja se det gir jeg faan i! Disse avgiftene er der for å forhindre at vi handler fra utlandet, men samtidig er de så avgiftskåte at det snart ikke er mulig å handle KVALITET i Norge uten å blakke seg totalt.

Pussig, men jeg har aldri følt meg som en snylter de gangene jeg har fått en pakke med påskriften "used instrument, guarantee repair" eller noe i den gata ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg setter ned verdi på pakken når jeg importerer ting, gjør meg ærlig talt ingenting, da staten ikke har gjort noe med 200-kroners grensa siden tidlig 70-tall. Og da var 200 kroner mye mer enn det er nå.

Hadde de satt en ny grense, så hadde jeg nok ikke "svindlet" i like stor grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg setter ned verdi på pakken når jeg importerer ting, gjør meg ærlig talt ingenting, da staten ikke har gjort noe med 200-kroners grensa siden tidlig 70-tall. Og da var 200 kroner mye mer enn det er nå.

Hadde de satt en ny grense, så hadde jeg nok ikke "svindlet" i like stor grad.

Og grunnen for at dem ikke hever grensa, "200 spenn -lett å huske det beløpet! :D "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.