Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva heter denne kabelen?


Rikjense

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på hvilken kabel som skal inn i den røde og den svarte tingen under V-2 logoen:

v-2back.jpg

Jeg vet at den er en delt kabel som går til en høyttaler eller noe lignende, men jeg er ikke helt sikker på hva den heter.

Hva heter en slik kabel, og kan man få kjøpt den, eller må man dele den selv?

Håper at noen kan hjelpe meg!

-Rikart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er for helt vanlige høyttalerkabler, som du får kjøpt i metervis hos din lokale Radio/TV sjappe, eller Biltema, Clas Ohlson..

Mye brukt på vanlige stue-stereo...

Edit: Tydeligvis altfor treg jeg.....

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks ja.

Kabelen kan enten festes i skrueterminalene på forsterkeren, eller du kan montere banan-plugger på kabelen for enklere og raskere fra og til-kobling:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=156725649

Anbefales på det sterkeste - alternativt kan du bruke de alternative uttakene til venstre tilpasset neutrik/speakon plugger

154967.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yups, det er riktig. Halvannenkvadrat skal holde ganske godt=)

1,5mm2 er i minste laget spør du meg. Om ikke annet vil kabelen rent mekanisk være ganske så pinglete. Fra 2,5mm2 er en grei dimensjon for en høyttaler-kabel, med mindre vi snakker om voldsomme effekter selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"fænsi" men ikke isolerte, som jeg liker at en bananplugg er. Rett og slett fordi det begrenser muligheten for ymse "arbeidsuhell" Men det eksisterer ymse gullforgylte og mer påkostede banaplugger med full isolasjon for både krymping, lodding og skrutilkobling også.

Vel, det var nå bare småpirk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.